۳۱۲ مرکز غنی‌سازی اوقات فراغت فنی‌وحرفه ای در خراسان‌شمالی راه‌اندازی شد

بجنورد-ایرنا- معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: ۳۱۲ مرکز غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان در استان راه‌اندازی شد و پیش بینی می شود، چهار هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شوند.

احمد غلامزاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۳۲ آموزشگاه آزاد، ۹ مرکز آموزشی، ۷۱  کارگاه آموزشی شامل ۵۰ کارگاه ثابت و ۲۱ کارگاه سیار در استان آماده پذیرش افراد در دوره های تابستانی آموزش های فنی و حرفه ای هستند.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل برای غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال افزود: اکنون ثبت نام در دوره های آموزشی در حال انجام است و امسال با فروکش کردن کرونا شاهد استقبال بسیار زیاد از طرف مهارت آموزان هستیم.

معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی تصریح کرد: آموزشگاه های بخش خصوصی و مراکز آموزشی در شهرستان ها در بخش دولتی، پس از ۲ سال رکود اکنون عرصه حضور گسترده مهارت آموزان شده است.

غلامزاده گفت: بهار امسال مهارت آموزان در ۱۶۳ حرفه آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند و تابستان در ۳۵۰ حرفه آموزش فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه امسال صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد در کمترین زمان انجام می شود تصریح کرد: صدور این مجوزها در سه روز اخذ می شود، به طوری که ۵۸ آموزشگاه از ۲۳۲ آموزشگاه آزاد امسال دایر شده است و برای ایجاد ۶۶ آموزشگاه هم موافقت نامه اصولی صادر و راه اندازی آن در دست اقدام است.

معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر ساعت برنامه ریزی شد که امسال قرار است این رقم به یک و نیم برابر افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha