افزایش ۲ برابری اعتبار شهرستان‌های محروم استان تهران نسبت به سال گذشته

ملارد - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: امسال سهم اعتبارات پروژه های شهرستان های محروم در این استان نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر شده که شهرستان ملارد نیز از این اعتبارات بهره مند شده‌است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ملارد، علاءالدین ازوجی شامگاه چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان ملارد افزود: در سال گذشته، بخش زیادی از اعتبارات به بافت های فرسوده و کم برخوردار اختصاص یافت و امسال هم برای افزایش این اعتبارات پیگیری لازم انجام می شود.

وی یادآور شد: با وجود اینکه این استان تهران حدود ۵۰ درصد از درآمد کل کشور را تامین می کند، اما شهرستان های آن در زمره کم برخوردار کشور قرار دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، حدود ۲۰ پروژه قابل پیگیری و یا در حال اجرا است، اظهار داشت: در صورت نیاز و پیگیری دستگاه های اجرایی، تعداد این پروژه ها قابل افزایش خواهد بود.

ازوجی خاطر نشان کرد: در استان تهران برخی پروژه های به صورت نیمه تمام، رها شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وظیفه دارد امور این پروژه ها را برای ارایه خدمت به مردم دنبال کند.

وی ادامه داد: شهرستان هایی که در پیشبرد اهداف دولت  و تکمیل پروژه ها برای خدمت رسانی به مردم موفق عمل کنند، از حمایت ویژه برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: در سند آمایش استان تهران، شهرستان‌ ملارد باید سهم خود در تقسیم کار ملی،  ظرفیت های زیر ساختی و حوزه کسب و کار را شناسایی و از آن بهره برداری کند.

جابر کریمی فرماندار شهرستان ملارد نیز در این جلسه گفت:  انتظار داریم که نگاه تصمیم گیران استانی نسبت  به شهرستان ها تغییر کند؛ چرا که فرمانداران و مسولان محلی به اولویت ها و مسائل منطقه تسلط کافی دارند.

این مسئول اعلام کرد: شهرستان ملارد از زیرساخت های اولیه محروم است و در حوزه سرانه های اجتماعی و فرهنگی، دچار محرومیت بوده و امیدوارم  با استقرار دولت سیزدهم، نگاه محرمیت زدایی و عدالت محوری، حاکم شود.

فرماندار شهرستان ملارد یادآور شد: این شهرستان، از نظر فقدان و کمبود امکانات در استان تهران، رتبه اول و یا دوم را دارد و انتظار جدی داریم تا با نگاه ویژه دولت، مطالبات مردم با سرعت بیشتری پیگیری و محقق شود.

وی اظهار امیدواری کرد که در اولین سال استقرار دولت، مردم طعم شیرین خدمت را بچشند و شاهد اتفاقات خوب در مناطق محروم باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha