۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84820891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۱۰۰ فیلم سینمایی در کشور تولید می‌شود

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 84820891
سالانه ۱۰۰ فیلم سینمایی در کشور تولید می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری گفت: سالانه ۱۰۰ فیلم سینمایی در کشور تولید می‌شود که با توجه به اینکه تحریم فرهنگی هستیم، امکان نمایش برخی آثار در سطح جهانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی روز پنجشنبه در دیدار امام جمعه سنندج اظهار داشت: سینمای ایران از لحاظ بازار اقتصاد جهانی عقب است که آن هم به تحریم‌های فرهنگی برمی گردد، چراکه اجازه نمایش برخی فیلم‌های تولید شده با نگاه خاص، داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سینمای فرهنگی شکل گرفته است، افزود: دولت به دنبال این است عدالت فرهنگی را در استان ها اجرا کند، همچنانکه ما در سفر به ۱۰ استان کشور، مشکلات را شناسایی کرده و از ظرفیت‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری، فضای سینمایی ایران را خوب و در خدمت به مردم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه دولت به استان‌ها، کارهای خوبی در زمینه فرهنگ صورت گرفته است.

خزاعی با اشاره به وضعیت خوب تولید فیلم در کشور نسبت به کشورهای منطقه، یادآور شد: سینمای ایران در بخش‌های مختلف، رتبه ۱۰ تا ۱۲ جهان را دارد که جای بسی افتخار بوده اما همچنان باید برای ارتقای این وضعیت تلاش کرد.

وی با بیان اینکه اشکالاتی در سینمای ایران وجود دارد که باید برطرف شود، اظهار داشت: به دنبال این هستیم، فضای جدیدی به لحاظ گفتمانی و تولید آثار سینمایی در استان ها و کشور ایجاد شود.

امام جمعه سنندج نیز در این دیدار اظهار داشت: هنرمندان، سینماگران و شاعران و نویسندگان می توانند با آثار خود، دولتمردان را به سمت عدالت سوق داده و زمینه خدمات بیشتر و بهتر به مردم را فراهم کنند.

ماموستا فایق رستمی یادآور شد: حوزه سینما بسیار مهم است و قدرت رسانه‌ها امروز بسیار بیشتر از قدرت نظامی است، چراکه دشمنان با همین رسانه، در حال جنگ با دین و آیین ما هستند و تا حدودی هم موفق شده اند که جوانان را به اهداف خود تشویق کنند.

وی بر لزوم تولید فیلم های جذاب و مستند و در راستای احیای اخلاق و معنویت تاکید کرد و گفت: هنر باید همراه قدرت تاثیر گذار باشد، ضمن اینکه تولید فیلم‌های امر به معروف و نهی از منکر کم است که باید بیشتر در این زمینه کار شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، دیدار با استاندار کردستان و امام جمعه سنندج، شرکت در برنامه افتتاح خانه مستند کردستان، بازدید از انجمن سینمای جوانان، نشست با فیلمسازان و فعالان حوزه سینما و گفت و گوی زنده در شبکه استانی، از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری به کردستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha