۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84821653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکریم از نخبگان فرصت مناسب شناسایی اندیشه‌های جدید است

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان گفت: تکریم و تجلیل از نخبگان فرصت مناسب ثبت و شناسایی تجارب، ایده ها و اندیشه‌های جدید است.

محسن شاه رضایی پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از سرآمدان فرهنگی گلستان اظهار داشت: ثبت تجارب و پیشینه نخبگان و اهداف آنها نباید منوط و محدود به اینگونه مجالس و آیین ها باشد، بلکه باید هنرمندان، مستندسازان و رسانه ها وارد عمل شده و زندگی این افراد شاخص را با هنر خود به تصویر بکشند.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: تکریم نخبگان به عنوان یک الگوسازی زیبا و قدرشناسانه باید در بطن جامعه نهادینه شود و موجب شور و نشاط اجتماعی در جامعه گردد.

وی ادامه داد: دارای فرهنگ غنی هستیم و به همین دلیل باید در مراکزی همچون این بنیاد، ارزش ویژه‌ای برای آنان قایل شویم.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان گفت: تلاش می‌کنیم با کمک کمیسیون فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی بنیاد را غنا ببخشیم و آیین‌نامه‌های فرهنگی را در بنیاد اصلاح کرده و شناب دهیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان این که انسان دارای ابعاد مختلفی است، گفت: از نخبگان انتظار داریم ابعاد مختلف خود را بشناسند و تک بُعدی نباشند.

 حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان باید به خوبی بدانند که نخبه چه کسی است و برای معرفی نخبه باید شاخص‌هایی مشخص و معین شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نخبه تنها به موسیقی، نقاشی، خط، ورزش، علم، فیزیک، شیمی و مسایلی این‌ چنین نیست، بلکه اینها گوشه کوچکی از زندگی است.

آقاتهرانی ادامه داد: باید در این زمینه خیلی کار شود و یک برنامه جامع و کامل برای آن در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: گلستان معدن اقوام و نخبگان است و به هیچ وجه حق نداریم ملت غیور ایران را ناامید کنیم.

رمضانعلی سنگدوینی در این مراسم اظهارداشت: امیدواری به مردم وظیفه ما مسوولین است و مردم باید امیدوار باشند.

وی تصریح کرد: گلستان استان عقب مانده است و باید از منابعی که به صورت عدالت انجام می‌شد، این تخصیص انجام نگرفت.

در این مراسم از حجت‌الله شکیبا (سرآمد هنرهای تجسمی) علی‌رضا درویش‌نژاد (سرآمد هنرهای نمایشی)، زیدالله طلوعی (سرآمد موسیقی)، محمدرضا ولی‌محمدی (سرآمد قرآنی)، داود عامری (سرآمد عکاسی)، ابراهیم حسن‌بیگی (سرآمد نویسندگی)، پرهام مقصودلو، فاضل اتراچالی و رضا مقدم (سرآمدان ورزشی)، عفت مرادی‌زاده، محسن‌سادات مزنگی، ام‌ایمن دهقان و غلامحسین محمودی (سرآمدان صنایع دستی) تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha