۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر در استان اردبیل واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از زمن شروع ثبت‌نام از متقاضیان بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن در این استان ، ۹۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

محبوب حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت سیزدهم عزم خود را برای احداث مسکن و خانه‌دار شدن افراد بکار بسته و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل باشیم.

وی بیان کرد: طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن یکی از محورهای اصلی برنامه‌های دولت بوده و در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم در جامعه محسوب می شود که می‌تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با عرضه مسکن ارزان‌قیمت تلاش می‌شود تا از یک سو از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف‌کننده نهایی فراهم شود.

۳۴ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند

حیدری گفت: در تجربه مسکن مهر کسانی که امکان بازپرداخت اقساط بانک را نداشتند با افزایش قیمت مسکن و به تبع آن افزایش ارزش مسکن مهر و فروش آن توانستند هم اقساط بانکی را تسویه کنند و هم سودی کسب کنند ، لیکن با ساخت یک میلیون واحد مسکونی، به نظر می‌رسد چشم‌انداز قیمت مسکن متعادل شده و حتی سطح عمومی قیمت مسکن حداقل در یک بازه زمانی کاهش یابد و با اجرای این طرح ، مسکن از یک کالای لوکس تجاری به یک کالای سرمایه‌ای مصرفی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن در اردبیل از سال گذشته آغاز شده و شرایط دریافت این واحدها ابلاغ شده است، افزود: آورده اولیه برای ثبت‌نام متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است که ۳۴ هزار متقاضی اولیه این مبلغ را واریز کردند.

وی ادامه داد: با واریز بموقع آورده متقاضیان ، ساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان شتاب خواهد گرفت ، مشکل اصلی در استان آورده کم متقاضیان است که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد متقاضیان مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در کنار تسهیلات بانکی و تخفیفی که دستگاه‌های خدمات‌رسان بویژه شهرداری‌ها و نظام مهندسی دارند باید پرداخت منابع اولیه انجام شود تا سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها را شاهد باشیم.

۳۴ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند

حیدری بیان کرد: در شهرستان‌های استان تلاش شده تا زمین در بهترین نقطه تامین شود و امیدواریم تا هفته‌های آینده تکلیف زمین موردنیاز در اردبیل نیز مشخص شود تا عملیات اجرایی آنها را شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در شهر خلخال علاوه بر در حال احداث بودن ۱۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن ، عملیات اجرایی ساخت ۴۴۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از خردادماه امسال آغاز شده است.

حیدری اظهار کرد: برای احداث دو هزار واحد مسکن در قالب طرح جهش ملی مسکن ، ۶ هزار مترمربع زمین در خلخال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای احداث واحدهای مسکونی اقدام ملی در اختیار بنیاد مسکن خلخال گذاشته شده و هم‌اکنون ۱۴۰ واحد مسکونی در ۲ فاز در این شهر در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ثبت‌نام مسکن جهش ملی همزمان با سراسر کشور از ۲۸ مهر ماه سال گذشته در این شهرستان آغاز شده است، گفت: متقاضیان این واحدها در صورت پرداخت سهم آورده خود که در مقاطع زمانی مختلف از آنها اخذ می‌شود به عنوان متقاضی اصلی و واقعی شناخته می‌شوند.

وی عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن ، سبز بودن فرم ج ، فقدان مالکیت خصوصی ، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را چهار شرط اصلی برای بهره‌مندی از مسکن جهش ملی ذکرکرد.

وی در خصوص طرح اقدام ملی و جهش ملی مسکن نیز بیان کرد: در شهرستان خلخال ۱۴۰ واحد در حال ساخت است که ۶۰ واحد در فاز اول به مرحله پایان اسکلت‌بندی و عملیات تاسیسات رسیده است، همچنین ۸۰ واحدِ ۴ بلوکی در مرحله اسکلت‌بندی قرار دارد که با همراهی متقاضیان این واحدها در واریز آورده‌ها، سرعت تکمیل افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha