۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 84829509
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۵ هزار واحد مسکونی در شهرک الهیه اردبیل احداث می‌شود

اردبیل-ایرنا-  بنیاد توانمندسازی بازنشستگان(شمالغرب خاتم) ۲۵ هزار واحد مسکونی در شهرک الهیه اردبیل احداث می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در آیین صدور پروانه ساختمانی شهرک الهیه اردبیل افزود: با احداث این واحدها بیش از ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل صاحب مسکن می‌شوند.

علی نیکزاد اظهار کرد: احداث این واحدها از سال ۸۲ پیگیری شده و هم اکنون تمام زیرساخت‌های آن از قبیل زیرسازی، جدول گذاری و انشعابات آب، برق، تلفن و گاز از سوی بنیاد و اعضای تعاونی‌ تامین شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با احداث نهضت ملی مسکن بدنبال خانه‌دار کردن جوانان است اما باید در احداث این خانه‌ها علاوه بر افزایش تسهیلات بانکی باید نسبت به نوع معماری این ساختمان‌ها توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: مسکن دغدغه اصلی جوانان است به طوری که امروز داشتن یک واحد مسکن ۶۰ متری برای جوانان به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه ما اعم از دستگاه‌های متولی، بانک‌ها و بخش خصوصی وظیفه داریم نسبت به دغدغه جوانان بی تفاوت نباشیم بویژه سیستم بانکی که ظلم بزرگی برای مسکن‌دار کردن جوانان کرده است.

وی ادامه داد: مسکن برای جوانان هویت، اقتدار و آرامش و رفاه است بنابراین تمام تلاش دولت و مجلس  این است با احداث نهضت ملی مسکن بخشی از دغدغه‌های جوانان برطرف شود هرچند در احداث این واحدها هم مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات بزودی برطرف شود.

جاوید نریمانی قائم مقام بنیاد توانمند سازی بازنشستگان شمالغرب خاتم هم در این مراسم گفت: برای احداث ۲۵ هزار واحد مسکن در شهرک الهیه ۱۵۷ هکتار زمین در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مسکونی و ۳۰ قطعه مسکونی آپارتمانی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: زمین مورد نیاز این واحدها از سوی ۱۳ تعاونی از اراضی غیر قابل کشت و درجه چهار اردبیل تامین شده است.

قائم مقام بنیاد توانمندسازی بازنشستگان شمالغرب خاتم اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و زیرسازی به میزان یک میلیون و ۲۴۶ هزار متر مکعب، جدول گذاری به میزان ۵۲ هزار متر مربع و آسفالت ریزی هم به میزان  ۶۰ هزار تن در این شهرک انجام شده است.

نریمانی گفت: میزان پیشرفت فیزیکی عملیات خاکبرداری برای احداث واحدهای مسکونی را ۸۸ درصد، جدول‌گذاری ۹۲ درصد و میزان پیشرفت فیزیکی آسفالت‌ریزی را۱۰ درصد اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha