۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84822429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث دیوار ساحلی در ۱۰۶ روستای مهاباد ضروری است
عکس تزئینی است

مهاباد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن مهاباد گفت: احداث دیوار ساحلی به طول بیش از ۴۵ کیلومتر در ۱۰۶ روستای تابعه این شهرستان ضروری است.

حنیف سلامت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناطق روستایی و احتمال بروز حوادث طبیعی (وقوع سیلاب) اجرای طرح‌های مقاوم سازی، طرح هادی و ایجاد دیوار ساحلی در روستاهای بخش‌های مرکزی و خلیفان ضروری است که باید برای آن تامین اعتبار شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح هادی در ۵۱ روستای بخش مرکزی و خلیفان در دست اجراست که از این تعداد اجرای طرح در هشت روستا امسال در دستور کار قرار گرفته است.

رییس بنیاد مسکن مهاباد اظهار کرد: در سفر هفته قبل رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به این شهرستان مصوب شد که ۱۰۰ منزل مسکونی ویژه محرومین در شهرستان ساخته شود که مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال به‌عنوان کمک بلاعوض به هر واحد پرداخت می‌شود.

سلامت، کمبود ماشین آلات را یکی از مشکلات بنیاد مسکن دانست و گفت: یکی دیگر از مصوبات مهم این سفر خرید ماشین آلات سنگین از محل درآمدهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان است که با این اقدام بخش بزرگی از مشکلات اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از نظر شاخص های توسعه در رده های آخر کشور قرارد دارد و برای جبران عقب ماندگی نیازمند تخصیص اعتبارات جهشی هستیم و این موضوع با رییس بنیاد مسکن نیز به عنوان یک مطالبه اصلی با محوریت روستاهای محروم مهاباد مطرح شده است.  

طرح هادی از سال ۱۳۶۶ در شهرستان مهاباد آغاز شده و تاکنون در حدود ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به صورت ناقص اجرا شده است.  

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفری یکروزه روز گذشته از تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله سویناس، یوسفکند، قاضی آباد و توت آغاج بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha