۲۰ هزار تن کود سوپرفسفات مورد نیاز کشور در یزد تولید می شود

یزد - ایرنا - سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد گفت: این شرکت در راستای حمایت از تولید داخل، سالانه ۲۰ هزارتن کود سوپرفسفات تریپل مورد نیاز کشور را از طریق واحدهای تولیدی استان تامین می کند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد، محمد حسن زارعیان افزود: این میزان کود توسط یک واحد تولیدی، در ۶ ماه تولید و از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کل کشور بین کشاورزان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه کود سوپر فسفات تریپل یا کود سیاه یک منبع فوق ‎العاده فسفر با غلظت بالاست،  اظهار کرد: این کود حاوی ۴۶ درصد فسفر است که در کشور اکثرا به شکل گرانول تولید می شود و  تاکنون بیش از ۶۳ هزار تن کود سوپر فسفات تریپل مورد نیاز کشور از طریق یک واحد تولیدی در استان یزد تولید شده و از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین کشاورزان به صورت یارانه ای توزیع شده است.

زارعیان تصریح کرد: در سال گذشته طی ۲ قرارداد میزان ۳۲ هزار تن کود سوپرفسفات تریپل توسط واحد تولیدی استان تولید و در انبارهای شعب مختلف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کل کشور ذخیره یا توزیع شد.  

وی  گفت: در سال جاری با وجود چالش های بین المللی در حوزه تامین نهاده های کشاورزی تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۸۳۶ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه برنامه ریزی شده  که طی در سال جاری در حدود ۶ هزار و ۸۵۲ تن آن بین شهرهای استان توزیع شده است که این مقدار ۳۹ درصد نسبت به همین مدت زمان در سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع ۳۴ هزار و ۴۰۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم  صددرصد برنامه ابلاغی اجرا  می شود.

 زارعیان با بیان این که با اقدامات انجام شده در سراسر استان تاکنون ۴۶ درصد برنامه ابلاغی اجرا شده است، گفت: بدین ترتیب، علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۹ هزار تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی در استان انجام شده که ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به ۶۰ کارگزار تامین نهاده های کشاورزی این شرکت در سراسر استان واصل شود، کود مورد نیاز آنان تحویل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha