۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 84823650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان: خواستار روابط نیک با همسایگان هستیم

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 84823650
طالبان: خواستار روابط نیک با همسایگان هستیم

تهران- ایرنا - سرپرست وزارت کشور حکومت طالبان افغانستان با تاکید بر اینکه این حکومت تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست، به تمایل طالبان برای روابط نیک با همسایگان اشاره کرد و از جامعه جهانی هم خواست تا با طالبان روابط رسمی ایجاد کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری «طلوع نیوز» افغانستان، «سراج الدین حقانی» سرپرست وزارت کشور دولت موقت طالبان که به ولایت «خوست» رفته است گفت مسدود کردن دارایی‌های افغانستان ناعادلانه است.

او تاکید کرد حکومت فعلی افغانستان آماده آغاز روابط اقتصادی و دیپلماتیک با جهان است.

سراج الدین حقانی گفت حکومت فعلی در عمل ثابت کرده که تهدیدی برای هیچ کشوری در جهان نیست و ظرفیت حفظ روابط مثبت و دوجانبه را با جهان دارد.

سرپرست وزارت کشور دولت موقت طالبان در این نشست بار دیگر خواهان تعامل مثبت و مشروع با جامعه جهانی شده است.

این مقام سیاسی دولت موقت طالبان همچنین در سخنانش به ایجاد حکومت فراگیر در کشور و داشتن روابط خوب با کشورهای همسایه اشاره کرد.

سراج الدین حقانی افزود: «کمی صبر کنید که افغان‌ها با هویت ملی و اسلامی برابر شوند، پس از آن حکومت فراگیر هم بوجود می‌آید. ما مخالف پاکستان، ایران و چین نیستیم. افغان‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و به همه کشورها باز هم اطمینان می‌دهیم که از سوی ما  هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری وجود نخواهد داشت و ما خواستار تعامل متقابل هستیم.»

حقانی در شرایطی این مواضع طالبان را تکرار کرده که هنوز هیچ کشوری تا کنون این حکومت را به رسمیت نشناخته است.

آمریکا دارایی های افغانستان را آزاد کند

حقانی در این نشست بر آزادسازی فوری ذخایر بانک مرکزی افغانستان تاکید کرده و مسدودماندن این دارایی‌ها را ناعادلانه خوانده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: « آیا طی بیست سال گذشته در کشور ثبات ایجاد شده است؟چرا هنوز هم سرمایه  مردم این کشور از سوی غرب مسدود می‌شود و با این‌کار از مردم افغانستان انتقام گرفته می‌شود. به همان ترتیبی که طی بیست سال با این کشور  مقابله شده است.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha