۱۷۲ اثر دانش آموزی خراسان‌شمالی به جشنواره کشوری نوجوان سالم معرفی شد

بجنورد- ایرنا- آیین اختتامیه مرحله استانی یازدهمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در خراسان شمالی امروز یکشنبه به میزبانی بجنورد برگزار و ۱۷۲ اثر برگزیده به مرحله کشوری معرفی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این آیین اظهارداشت: دبیرخانه جذب آثار یازدهمین جشنوراه نوجوان سالم در خراسان شمالی از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز به فعالیت کرد و در بهمن ماه تمامی آثار در مرحله مدرسه ای داوری و در اردیبهشت ماه سالجاری نیز مرحله داوری استانی انجام شد.

 ابوالقاسم اکبری تصریح کرد: در یازدهمین جشنواره نوجوان سالم در سطح خراسان شمالی هفت هزار و ۶۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و از این تعداد؛ ۱۵۹ اثر دانش آموزی و ۱۴ اثر مربوط به همکاران فرهنگی در این جشنواره برگزیده شد.

وی عنوان کرد: آثار برگزیده در ۱۶ بخش نقاشی، انشاء، گرافیک، عکاسی، روزنامه دیواری، ایده پردازی، مقاله پژوهی، فیلم کوتاه داستانی، پویا نمایی، موشن گرافی، بازی های رایانه ای و نرم افزار چند رسانه ای در خراسان شمالی منتخب شناخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مرحله کشوری یازدهمین جشنواره نوجوان سالم، مردادماه در تهران برگزار و آثار برگزیده کشوری معرفی می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج سبک زندگی سالم و اسلامی، ارتقای بهداشت و پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: مبارزه با آسیب ها اجتماعی امروز پیچیده تر از گذشته شده است و امروزه با افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی در بین دانش آموزان مواجه هستیم.

اکبری یادآور شد: گرچه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی وظیفه سنگین تربیت نیروی انسانی متناسب با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، ولی خانواده ها نیز باید علاوه بر آگاهی بخشی به فرزندان خود، در دوست یابی های آنان در محله، مدرسه و فضای مجازی دقت کنند.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha