هواشناسی خراسان شمالی نسبت به وزش باد شدید هشدار داد

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: وزش باد شدید در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است که با خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا همراه است.

مهدی کمالی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ناپایداری هوا از عصر امروز یکشنبه شدت می یابد که بر این اساس در مناطق مختلف خراسان شمالی وزش باد شدید با گردوخاک محلی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

وی افزود: این پدیده بیشتر مناطق خراسان شمالی به ویژه شهرستان های رازوجرگلان، اسفراین، فاروج و شمال بجنورد را تحت تاثیر قرار می دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: ناپایداری هوا و وزش باد تا سه شنبه هفته جاری تداوم دارد و با توجه به شدت وزش باد، آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

وی گفت: مردم خراسان شمالی افزایش دمای هوا به میزان ۲ تا چهار درجه سانتیگراد از امروز تا فردا  را تجربه می کنند و از روز سه شنبه کاهش نسبی دما در استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته قریب به اتفاق ایستگاه های استان دمای حدود ۴۰ درجه سانتگراد را ثبت کردند افزود: در این مدت کوسه در شیروان با کمینه دمای ۱۱.۵ درجه سانتیگراد خنک ترین و آشخانه با بیشینه دمای ۴۰.۵ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: در این مدت کمینه دمای بجنورد ۱۴ و بیشینه دمای آن ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شد.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha