مدیر عامل آبفا مشهد: جیره‌بندی در مشهد خط قرمز است

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: قطع آب و جیره‌بندی خط قرمز این شرکت است، از این رو برای کاهش مصرف آب و نهادینه کردن مدیریت مصرف به دنبال فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شرکت آبفای مشهد و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، افزود: خشکسالی‌های مداوم و کاهش بارندگی‌ در سالهای اخیر منجر به افت شدید منابع آبی شهرستان مشهد شده و هم‌اکنون ذخایر آبی این شهر به یک چهارم رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: بدین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم با نگاه بدبینانه به شرایط موجود برای تامین آب مشهد انجام شده و تلاش شبانه روزی برای تامین خدمات پایدار در حال انجام است.

اسماعیلیان اضافه کرد: شهر مشهد کمترین میزان مصرف سرانه آب در بین کلانشهرهای کشور را دارد ولی با توجه به کمبود منابع آب و اقلیم خشک منطقه، با رعایت کامل بهداشت و صرفه جویی می‌توان همین میزان مصرف را هم تا ۵۰ درصد کاهش داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: تلاش می‌شود با همکاری نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج فرهنگ مدیریت بهینه مصرف آب در جامعه گام برداریم.

اسماعیلیان افزود: همچنین اقدام دیگر نظیر نصب لوازم کاهنده در کاهش مصرف آب بسیار موثر است اما مورد اقبال عمومی جامعه واقع نشده است که اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: کم آبی ممکن است بر معیشت مردم اثر مستقیم داشته باشد، یکی از مولفه‌های جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اهمیت و توجه به محیط زیست و به تبع آن موضوع آب است.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: باید آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این خصوص بیش از پیش انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در اداره کل تبلیغات اسلامی نیز می‌توان با ایجاد یک گروه تبلیغی از طلاب بر اساس مبانی دینی و به صورت عملیاتی نسبت به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح جامعه اقدام کرد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: بانوان جامعه نقش بی بدیل و اثرگذار در جریانات اجتماعی دارند و با فعال سازی بانوان کنشگر، به سرعت می‌توان نتیجه آن‌ را مشاهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: گروه نوجوانان را نیز می‌توان در حوزه آب و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف فعال کرد.

                                                       مدیر عامل آبفا مشهد: جیره‌بندی در مشهد خط قرمز است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: هم افزایی هرچه بیشتر سازمان‌های مرتبط در این حوزه ضروری است و فرهنگ‌سازی رسانه‌ای نیز به عنوان عامل اثربخش در اجتماع مورد تاکید است.

در این نشست تفاهمنامه همکاری با محوریت مدیریت بهینه مصرف آب بین مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد منعقد شد.

آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طرق تامین می شود.

متوسط مصرف آب در مشهد برای مشترک خانگی حدود ١٢٠ لیتر در شبانه روز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha