۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84824787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واقعه غدیرخم در خلخال بازسازی و اجرا شد

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84824787
واقعه غدیرخم در خلخال بازسازی و اجرا شد

اردبیل - ایرنا - همزمان با سالروز عید سعید غدیرخم وهمراه با اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت این روز بزرگ شیعیان، واقعه غدیرخم توسط هنرمندان خلخالی بازسازی و اجرا و با استقبال گرم و پرشور اهالی مومن و ولایی این شهر همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حالی که سال های گذشته مراسم بزرگداشت عید غدیر خم در مسیر امامزاده سید دانیال خلخال برگزار می‌شد، امسال و برای نخستین بار این آیین در محوطه مسجد علی ابن ابطالب (ع) برگزار و هزاران نفر از اهالی خلخال و همچنین گردشگران میهمانان و مسافران تابستانی به تماشای این نمایش مذهبی و تاریخی پرداختند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال در این آیین در سخنانی گفت: مقدمات بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان پس از دوسال توقف اجباری ان به علت شیوع کرونا امسال مجددا فراهم و امروز اجرا شد.

سرهنگ جواد نوروزی اظهار کرد: غدیر در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و برگزاری آیین‌های مردمی بازسازی غدیر حاکی از عمومی شدن این جریان عظیم فرهنگی در مناطق مختلف کشور است.

واقعه غدیرخم در خلخال بازسازی و اجرا شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال با بیان اهمیت واقعه غدیر برای جهان اسلام افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در پیشگیری از نفوذ فرهنگی بیگانه و توطئه دشمنان نظام دارد.

وی با بیان اینکه  استمرار ولایت فقیه ادامه راه پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) است، افزود: واقعه غدیرخم عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

سرهنگ نوروزی با بیان اهمیت واقعه غدیر خم افزود: بازسازی این واقعه و نمایش آن برای نسل امروزی جامعه می‌تواند در مقابله با هجمه‌های دشمن موثر واقع شود.

وی به بیان اهمیت زنده نگهداری واقعه غدیر پرداخت و گفت: انتخاب امام علی (ع) به‌ عنوان وصی و جانشین نبی مکرم اسلام (ص) در روز غدیر از جمله وقایع بزرگ تاریخ اسلام است که برای احیا و زنده نگهداری آن باید تلاش شود.

واقعه غدیرخم در خلخال بازسازی و اجرا شد

فرمانده سپاه خلخال با گرامیداشت عید امامت و ولایت و امامت بر لزوم الگوگیری از شخصیت حضرت علی (ع) در جامعه تاکید کرد و افزود: عید غدیر، عید ولایت‌پذیری و عید الله اکبر است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در زیر سوال بردن این واقعه عظیم تاریخ اسلام اظهارکرد: واقعه غدیر نمونه‌ای از سپردن امور مسلمانان به ولایت است و اگر از ولایت پیروی کنیم راه واقعی خود را یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: واقعه غدیرخم عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

نوروزی  افزود: غدیر تنها یک رخداد تاریخی و یا نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر، نشانه و چشمه‌ای از تداوم خط نبوت است که تا پایان هستی می‌جوشد و  غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودی خداست.

واقعه غدیرخم در خلخال بازسازی و اجرا شد

او گفت: غدیر شایسته هر ثناست که وحی از او پیراست و محمد بدو آراست و اسلام از او برخاست و غدیر ، عید عدالت و رهبری و پیوند امامت و امت است که همواره موجب خشنودی شیعیان عالم و بیان واقعی هدایت جامعه اسلامی به سمت ولایت است.

سرهنگ نوروزی اظهارکرد: غدیر تنها یک نام و مختص به یک روز نیست، بلکه عهد و میثاق و جریانی مقدس است که انسانیت را معنا داده و مسیر دستیابی به کمال و بهره‌گیری از اندیشه‌های راستین و امیدواری خدایی را برای روح انسان به ارمغان می‌آورد و با تشکیل چشمه‌ای جوشان از تداوم رسالت، بستری مناسب برای توفیق و کامروایی رهروان دین مبین اسلام در محور ولایت‌مداری را فراهم می‌کند.

واقعه غدیرخم در خلخال بازسازی و اجرا شد

وی افزود: عید غدیر، ثمره نبوت پیامبر گرامی اسلام (ص) و برگرفته از وحی و فرمان الهی است که خلقت را معنایی دوباره می‌بخشد و نقطه تکوین شجره طیبه امامت است که امتدادش تا پایان عالم هستی ادامه داشته و نوای حقانیتش، تا ابد در پهنای دنیا و دل‌های مسلمانان طنین‌انداز خواهد بود.

همزمان با خجسته سالروز عید غدیر خم شهرستان خلخال  غرق در شادی و سور بوده و جشن‌های مختلف مردمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مخلفاین شهرستان برگزار شد.

همچنین بمناسبت گرامیداشت عید غدیرخم  آیین‌های جشن و سرور در مساجد، حسینیه‌ها وبقاع متبرکه امامزادگان خلخال برگزار و مردم خلخال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به انجام آیین‌های سنتی از جمله زیارت حرم مطهر امامزاده سید دانیال (ع) پرداخته و همچنین با راه‌اندازی کاروان شادی در خیابان‌های این شهر و توزیع نذورات و غذای گرم و سرد در بین نیازمندان این روز بزرگ را گرامی داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha