۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84824872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ هزار پرس غذا در چهاربرج توزیع شد

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 84824872
۵ هزار پرس غذا در چهاربرج توزیع شد

مهاباد - ایرنا - مسوول هیات غدیریه شهرستان چهاربرج گفت: به مناسبت عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت پنج هزار پرس غذای گرم تحت عنوان اطعام غدیر امیرالمومنین(ع) در این شهرستان پخت و توزیع شد.

حجت‌الاسلام داود آفریدون روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به این مناسبت ۲۰ رأس گوسفند به همت این هیات به نیت ۱۴ معصوم (ع) و نیز به برکت غدیر ذبح شد.

وی اضافه کرد: همچنین با راه‌اندازی کاروان شادی در این عید با تزیین ۱۴ دستگاه خودرو بنام ۱۴ معصوم در شهر چهاربرج و ۱۴ روستای این شهرستان به توزیع غذاهای آماده شده اقدام خواهد شد.

۵ هزار پرس غذا در چهاربرج توزیع شد

به گزارش ایرنا، واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.ماجرای عید غدیر خم اشاره به اتفاقی دارد که در آخرین سفر حج رسول الله(ص) رخ داد؛ در سال دهم هجرت، رسول خدا(ص) به حج رفت و احکام آن را به مردم آموزش داد.

به هنگام بازگشت از مکه، در استراحتگاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خدا مردمان را گرد آورد و در آن مجمع سترگ، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود به آنان شناساند و فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست».

البته جانشینی امام علی(ع) سال ها پیش در مکه و در جمع خاندان بنی هاشم انجام گرفته بود اما در غدیر باز بر آن تاکید و هم به اطلاع عموم رسید.

شهرستان تازه تاسیس چهاربرج به همراه باروق از بخش‌های شهرستان میاندوآب بودند که در تیرماه سال گذشته در راستای مصوبه هیات دولت از میاندوآب منفک و به شهرستان ارتقا یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha