۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84824899
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شورآفرینی بجنوردی‌ها در جشن غدیر

۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84824899
شورآفرینی بجنوردی‌ها در جشن غدیر

بجنورد- ایرنا- مردم ولایتمدار بجنورد بعد از ظهر امروز دوشنبه همزمان با روز عید غدیرخم با به راه انداختن کاروان شادی در خیابان های مرکز خراسان شمالی شورآفرینی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهروندان حاضر در کاروان شادی غدیر همزمان با عید ولایت و امامت با در دست داشتن پرچم هایی مزین به نام مبارک امام علی(ع) و دیگر ائمه اطهار مرکز شهر را به سمت پارک شهر بجنورد پیمودند.

در حالی که مردم ولایتمدار بجنورد این مسیر را طی می کردند، برنامه های متنوعی چون مولودی خوانی و تواشیح خوانی در طول مسیر اجرا و موسیقی هایی با محتوای ولایت امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نیز پخش می شد.

شورآفرینی بجنوردی‌ها در جشن غدیر

پیشاپیش این کاروان شادی جمعی از مسوولان و مدیران استانی و شهرستانی، فرماندهان لشگری و انتظامی حرکت می کردند و همچنین شمار انبوهی از مردم ولایتمدار مرکز استان اعم از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان حضور داشتند تا عشق و ارادت خود را در حرکتی زیبا و ماندگار نسبت به همای رحمت به نمایش بگذارند.

در حاشیه این مراسم جشن و سرور و مسابقات فرهنگی نیز برگزار شد و به قید قرعه به شهروندان جوایزی اهداء شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاروان شادی از برنامه های محوری روز عید غدیر است مردم در سطح شهر از برنامه های متنوع و شاد بهره می برند.

حجت الاسلام جلیل محمدی با اشاره به استقبال پرشور شهروندان از حرکت کاروان شادی غدیر، افزود: بجنوردی ها استقبال بی نظیری از برنامه های اجرایی جشن غدیر داشتند و عابران پیاده با شور و شعف برنامه های طول مسیر را دنبال کردند.

شورآفرینی بجنوردی‌ها در جشن غدیر

وی با بیان اینکه برنامه های دهه ولایت و امامت برنامه ها با همت این نهاد در ۳۰۰ نقطه از خراسان شمالی برگزار می‌شود، بیان کرد: پخت غذا در ۴۱ نقطه استان و ایستگاه صلواتی از جمله مهمترین برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خراسان شمالی است که بر این اساس ۱۴ دیگ غذای نذری در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد پخت می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: کاروان شادی همانند سال های قبل از کرونا با حضور پرشور و هزار نفری مردم در مرکز استان برگزار شد تا بار دیگر عشق و ارادت این شهروندان به ولایت و امام علی(ع) به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام حمید رفیعی با بیان اینکه مردمی بودن از نقاط قوت این آیین ها است، افزود: خیابان ها، معابر، مساجد و محلات از چند روز قبل به همت جوانان جهادی استان رنگ و بوی عید به خود گرفته بود و همه با عشقی بی نظیری در تب و تاب برگزاری جشن غدیر بودند.

وی با تاکید بر اینکه دهه ولایت و غدیر در جامعه ما مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: غدیر جریان مستمری است که ریشه، هویت و نتیجه‌ همه ادیان الهی و آسمانی است که اگر نبود، نه‌تنها رسالت نبی مکرم اسلام (ص) بلکه تمام ادیان الهی و آسمانی ناتمام می‌ماند.

شورآفرینی بجنوردی‌ها در جشن غدیر

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به برنامه های اجرایی در دهه ولایت و امامت، یادآور شد: در این دهه علاوه بر برنامه‌های تبیینی و محتوایی حول محور ولایت و امامت، نسبت به بازخوانی خطبه پرمحتوا و هدایتگر غدیر و بیان فضائل امیرالمومنین (ع) توسط کارشناسان دینی اهتمام ویژه‌ای به‌ عمل‌ آمده است.

جشن‌های محوری غدیرخم در مساجد و میدان‌های مختلف شهر و معابر عمومی شهرهای مختلف خراسان شمالی با حضور جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

اجرای نماهنگ و سروده‌هایی در وصف مولاعلی(ع) و برنامه‌های سنتی، موسیقی محلی و نمایش از جمله جشن‌های غدیر بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

دهه امامت و ولایت در سال ۱۴۰۱ از روز یکشنبه (۱۹ تیرماه) با عید قربان آغاز می شود و تا روز دوشنبه (۲۷ تیرماه) ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha