تولیت آستان قدس رضوی: کاهش جمعیت پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد

مشهد - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی گفت: جمعیت کشور رو به پیری است و کاهش جمعیت جوان می‌تواند برای آینده کشور و جامعه ما مشکلات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند و ضروری است خانواده‌ها به فرزندآوری توجه جدی داشته باشند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در آیین اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و سادات مشهدی افزود: خانواده‌ها منشاء و اجزای سازنده جامعه هستند و اساسی ترین نقش را در تربیت انسان دارند و جامعه خروجی نهاد خانواده است.

وی با تأکید بر اهمیت محبت بین همسران در تحقق زندگی بانشاط، به زوج های جوان توصیه کرد که زیست بانشاط، بامعنویت و توام با موفقیت را معیار و هدف زندگی مشترک خود قرار داده و از ورود هر عاملی که ممکن است به این معیارها خدشه وارد کند، در زندگی خود جلوگیری کنند.   

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: داشتن هدف در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است، چراکه بسیاری از ناکامی ها و تلخی های زندگی نتیجه نداشتن هدف مشخص است؛ وجود هدف، خط مشی و خط ارتباطی زندگی مشترک زوجین را به نحوی برای تحقق آن هدف هماهنگ می‎ کند.

وی رعایت معنویت و التزام به آموزه‌های اسلامی در خانواده را موجب استحکام زندگی مشترک و تربیت صحیح نسل آینده دانست و گفت: زوجین باید یکدیگر را به خیر و عمل صالح دعوت کرده و کمک کار یکدیگر در بندگی خداوند و تشکیل یک زندگی انسانی باشند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه اختلاف نظر در زندگی عادی است، افزود: مدیریت این اختلافات مهم است، نتیجه برخورداری از هنر مدیریت اختلافات، ساختن زندگی مشترک با نشاط و آرام است.

وی به اهمیت گذشت در زندگی مشترک اشاره و عنوان کرد: گذشت و مدارا مساله مهمی در زندگی مشترک و نشانه روحیه بزرگ‌منشی انسان است، گذشت از عوامل مهمی است که موجب پایداری و انسجام زندگی مشترک می‌شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی هم گفت: در دومین مرحله طرح حمایت از زوجین جوان با عنوان «امام رئوف» حواله‌هایی برای تکمیل جهیزیه ۱۱۰ زوج جوان کم برخوردار مشهدی اهدا شد.

جعفر رئیسیان زاده افزود: ارزش این حواله ها بین ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است که زوجین می توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها مطابق سلیقه خود تا سقف تعیین شده، اقدام به تهیه و تکمیل جهیزیه کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha