امید مردم خمین به افتتاح بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی در دولت سیزدهم

خمین - ایرنا - مردم شهرستان خمین پس از ۱۳ سال چشم انتظاری برای بهره برداری از بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی حضرت فاطمه (س) امیدوار هستند که در دولت سیزدهم و پس از سفر رئیس جمهور به استان مرکزی، انتظار چندین ساله به پایان برسد و این مرکز درمانی در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، زادگاه امام راحل در سال‌های گذشته در حوزه سلامت با کاستی ‌ها و کمبود امکانات و نیروی انسانی در عرصه بهداشت و درمان مواجه بود و حوزه بهداشت و درمان خمین با جهش در شاخصه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان توانست مشکلات و کمبودهای این حوزه را تا حد قابل قبولی حل کند و اقداماتی که در این شهرستان انجام شده، نبض سلامت زادگاه امام را متعادل‌تر کرده است.

ارتقای شبکه بهداشت و درمان خمین به دانشکده علوم پزشکی در زمره طرح‌هایی است که موجب کیفی سازی خدمات شده و بستر تربیت نیروی انسانی ماهر برای حوزه سلامت را در این شهرستان مهیا کرده است.

با تاسیس دانشکده علوم پزشکی و تعهد و مشارکت خیران سلامت بستر تبدیل زادگاه امام راحل به قطب درمانی اثرگذار و برجسته در استان مرکزی فراهم شد.

ساخت بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی حضرت فاطمه (س) گام بزرگ دانشکده علوم پزشکی خمین برای توسعه شاخص های درمان در این شهرستان است.

این بیمارستان با ۱۲ هزار مترمربع وسعت و امکاناتی به‌روز، برای پاسخگویی به درمان‌های تخصصی، به عنوان یکی از بزرگترین مرکز درمانی استان مرکزی احداث شد.

عملیات اجرایی بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی حضرت فاطمه (س) از سال ۸۸ در خمین آغاز شد و پس از تخصیص اعتبارات به این طرح درمانی، بهره برداری بیمارستان به سال و ماه های آتی وعده داده می‌شود.  

بهره‌برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین بسیاری از مشکلات و چالش‌های این شهرستان در زمینه خدمات درمانی رفع خواهد شد.

پروژه‌ای که قرار بود در کمترین زمان ممکن کمکی به تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهروندان خمین باشد اما با وجود هزینه‌های میلیاردی این پروژه همچنان افتتاح نشد.

شهروندان خمین با اشاره به فرسودگی بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان خواستار تکمیل و بهره برداری بیمارستان حضرت فاطمه(س) هستند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی، تکمیل و بهره برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین به‌ عنوان یکی از طرح های شاخص این شهرستان در سفر رئیس جمهور به استان پیگیری و اعتبارات لازم جذب می شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ، بهره برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی حضرت فاطمه (س) را مطالبه جدی و به حق مردم این شهرستان عنوان کرد.

«علیرضا نظری» گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال‌ها قبل آغاز شده و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت‌های گذشته، تکمیل این مرکز درمانی به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: براساس زمان‌بندی مشخص شده بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین پس از رفع اشکالات باید در اسفند پارسال بهره‌برداری می‌شد، اما اکنون حتی تحویل موقت هم انجام نشده است. 

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: یکی از سوالات و پیگیری‌های اصلی از وزرای بهداشت و راه و شهرسازی، بهره برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی شهرستان است.

نظری توضیح داد: با توجه به اینکه خمین می‌تواند یک مرکز حوزه بهداشت و درمان برای استفاده شهرهای الیگودرز، محلات، دلیجان و گلپایگان باشد هرچه زودتر نسبت به تحویل ، تجهیز و تامین نیروی انسانی این مرکز درمانی باید اقدام شود.

وی گفت: زادگاه امام راحل ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تک بیمارستانی است و فرسودگی بیمارستان خمین می‌تواند در صورت وقوع زلزله یا حوادث دیگر امنیت جانی بیماران و نیروی انسانی این مرکز درمانی را به خطر بیندازد. 

نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: بسیاری از مراجعه کنندگان به تنها بیمارستان خمین برای دریافت خدمات درمانی سبک ناچار به اعزام به شهرهای اراک، کاشان، قم و تهران هستند و این مسئله زیبنده زادگاه امام راحل نیست.

نظری افزود: این اعزم‌ها موجب نگرانی بیمار و همراهان بیمار در یک شهر می‌شود و انتظار می‌رود با بهبود وضعیت درمانی و بستری خمین ارائه خدمات درمانی در بیمارستان این شهرستان انجام شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز با اشاره به اینکه ، این شهرستان در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی بهداشتی و درمانی در کشور پیشرو است، گفت: این مهم موجب شده که راهبردهای تحول سلامت نمود شفاف‌تری را در زادگاه امام راحل نسبت به سایر مناطق داشته باشد.

دکتر «مجتبی دیده‌دار» بیان کرد: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت و درمان این دانشکده در سال‌های اخیر به‌دلیل شمار بالای طرح‌های درمانی و بهداشتی سه جانبه و تسریع در تکمیل و بهره‌برداری آن ها در مدت زمان کوتاه در زمره دانشکده‌های برتر کشور بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: بیمارستان حضرت فاطمه(س) این شهرستان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از ستاد ملی کرونا و وزارتخانه برای تکمیل بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین و ۸۰ میلیارد ریال به‌منظور مبلمان و تجهیزات اداری این بیمارستان تخصیص یافته است.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵هزار نفر جمعیت یک مرکز بستری و درمانی دارد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha