فیلم | بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) هدیه ماندگار شهید جمهور به مردم خمین

خمین - ایرنا - حوزه سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های کلان کشور در سال‌های گذشته با شکنندگی و تنگناهای بسیاری در شهرستان خمین همراه بود اما دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور شهید بانگاه ویژه به این حوزه توانست ضمن گره‌گشایی در بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی خمین، این خطه را به قطب درمانی جنوب استان مرکزی تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی به منظور عمل به وعده‌های انتخابی خود، سفر به مناطق محروم را در برنامه خود قرار داد که یکی از این مناطق شهرستان خمین بود.

زادگاه امام راحل در سال‌های گذشته در حوزه سلامت با کاستی‌ها و کمبود امکانات و نیروی انسانی در عرصه بهداشت و درمان مواجه بود و حوزه بهداشت و درمان خمین با جهش در شاخصه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان توانست مشکلات و کمبودهای این حوزه را تا حد قابل قبولی حل کند و اقداماتی که در این شهرستان انجام شده، نبض سلامت زادگاه امام را متعادل‌تر کرده است.

ارتقای شبکه بهداشت و درمان خمین به دانشکده علوم پزشکی در زمره طرح‌هایی است که موجب کیفی‌سازی خدمات شده و بستر تربیت نیروی انسانی ماهر را برای حوزه سلامت در این شهرستان مهیا کرد.

با تاسیس دانشکده علوم پزشکی و تعهد و مشارکت خیران سلامت، بستر تبدیل زادگاه امام راحل به قطب درمانی اثرگذار و برجسته در استان مرکزی فراهم شد.

ساخت بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی حضرت فاطمه(س) گام بزرگ دانشکده علوم پزشکی خمین برای توسعه شاخص‌های درمان این شهرستان بود و مردم خمین پس از ۱۳ سال چشم انتظاری برای بهره‌برداری از این بیمارستان امیدوار بودند که در دولت سیزدهم و پس از سفر رئیس جمهور به استان مرکزی، انتظار چندین ساله آنها به پایان برسد و این مرکز درمانی در اختیار مردم قرار گیرد.

این بیمارستان با ۱۲ هزار مترمربع وسعت و امکاناتی به‌روز، برای پاسخگویی به درمان‌های تخصصی، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز درمانی استان مرکزی ایجاد شد.

فیلم | بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) هدیه ماندگار شهید جمهور به مردم خمین

عملیات اجرایی بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی حضرت فاطمه(س) از سال ۸۸ در خمین آغاز شد و پس از تخصیص اعتبارات به این طرح درمانی، بهره‌برداری بیمارستان به سال و ماه‌های آتی وعده داده می‌شد و پروژه‌ای که قرار بود در کمترین زمان ممکن کمکی به تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهروندان خمین باشد، با وجود هزینه‌های میلیاردی این پروژه همچنان افتتاح نشد.

تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین به‌ عنوان یکی از طرح‌های شاخص این شهرستان در سفر شهید جمهور و دولت سیزدهم در تیرماه سال 1401به استان پیگیری و اعتبارات لازم جذب شد و در 2 سال گذشته روند تکمیلی این مرکز درمانی جانی دوباره گرفت و با تزریق پی در پی اعتبارات بالاخره در تاریخ ۱۷ اسفند پارسال با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این بیمارستان بهره‌برداری شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین در حاشیه آیین بهره‌برداری از این مرکز درمانی و آموزشی گفت: این بیمارستان با حمایت‌های وزارت بهداشت تکمیل و پس از ۱۳ سال انتظار، افتتاح و مردم خمین از خدمات این مجموعه درمانی بهره‌مند شدند.

فیلم | بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) هدیه ماندگار شهید جمهور به مردم خمین

دکتر سجاد رحیمی افزود: این بیمارستان در ۱۲ هزار مترمربع وسعت ایجاد شده و طراحی فضای فیزیکی و هتلینگ این مرکز کاملا در جهت حفظ کرامت بیماران و همراهان ایشان و در راستای ایجاد رضایتمندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تمام تجهیزات نصب شده در این مرکز جدید، به روز و با تکنولوژی بالا است تا مردم از خدمات تخصصی و درمانی با کیفیت برخوردار شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی این شهرستان در چهار هکتار شامل طبقات منفی، همکف، اول و دوم است.

رحیمی با اشاره به اینکه هر طبقه به بخش‌های خاصی تخصیص یافته، بیان کرد: طبقه منفی شامل آشپزخانه، تاسیسات، سردخانه و موتورخانه است، طبقه همکف به بخش اداری، اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه و رادیولوژی اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: بیش از سه هزار میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین هزینه شده و ارزش کلی این بیمارستان چهار هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha