۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84826023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه هنگفت لابی اسرائیل برای دخالت در انتخابات آمریکا

تهران-ایرنا- روزنامه گاردین با اشاره به افزایش نمایندگان مخالف رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، از هزینه میلیون‌ها دلار توسط لابی اسرائیل برای جلوگیری از پیروزی نامزدهای منتقد این رژیم در انتخابات آتی کنگره خبر داد.

به گزارش سه شنبه ایرنا، روزنامه گاردین در گزارشی از هزینه های چندمیلیون دلاری تندروهای طرفدار اسرائیل برای تغییر اولویت حزب حاکم آمریکا خبر داد و نوشت: منتقدان می گویند «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» موسوم به ایپک و متحدانش تلاش می‌کنند تا با پول‌های میلیاردرهای جمهوری‌خواه، بر سیاست‌های حزب دموکرات تاثیر بگذارند.

براساس گزارش این روزنامه چاپ لندن، لابی‌های اسرائیل میلیون‌ها دلار در ایالت مریلند خرج کرده‌اند تا مانع از پیروزی نامزدی شوند که از فلسطینی‌ها حمایت کرده بود.

گاردین نوشت: ایپک ۶ میلیون دلار برای جلوگیری از پیروزی «دونا ادواردز» اولین زن سیاهپوست کنگره آمریکا از ایالت مریلند خرج کرده است.

این روزنامه انگلیسی زبان، حمایت نکردن ادواردز از قطعنامه های دولت اوباما در حمایت از اسرائیل در طول جنگ سال ۲۰۱۱ غزه در کنار حمایت از توافق هسته ای این دولت با ایران را دلیل دشمنی ایپک با این عضو سیاهپوست کنگره آمریکا ارزیابی کرد.

براساس این گزارش، دونا ادواردز از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا بود.

گاردین از تشکیل کمیته‌ای در ایپک در ماه دسامبر خبر داد که وظیفه آن هزینه‌کرد مقادیر نامحدودی از منابع مالی برای دخالت مستقیم در انتخابات و جلوگیری از روند فزاینده انتقاد از اسرائیل در حزب دموکرات است.

این رسانه غربی نوشت: ایپک، این کمیته را با ۸.۵ میلیون دلار بودجه و کمک‌هایی از سوی حامیان ثروتمند اسرائیل راه‌اندازی کرد. میلیاردرهایی از  میان تاجران جمهوری‌خواه تا اعضای ستادهای انتخاباتی دونالد ترامپ و برخی پولدارهای دموکرات حامی اسرائیل از جمله حامیان مالی تشکیل این کمیته هستند.

گاردین از تاثیرگذاری تبلیغات ایپک و کاهش آرای ادواردز در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات خبر داد و افزود: اقدامات لابی‌های اسرائیل باعث خواهد شد نامزدهای انتخابات فکر کنند نمی توانند از سیاست‌های اسرائیل انتقاد کنند.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی، تشکیل کمیته انتخاباتی ایپک را ناشی از رشد روزافزون نامزدهای ضداسرائیلی در کنگره ارزیابی کرد و نوشت: اقدامات این کمیته عامل شکست بسیاری از نامزدهای انتخاباتی از جمله «برنی سندرز» در انتخابات‌های گذشته بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha