آماده ارائه خدمات رایگان رادیولوژی به بیمارستان‌ها برای غربالگری بیماران هستیم

تهران - ایرنا - رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: برای انجام غربالگری بیماری‌ها بویژه سرطان‌ها در کشور، آماده ارائه خدمات رادیولوژی بصورت رایگان به بیمارستان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، مرتضی صانعی طاهری  عصر سه شنبه در افتتاحیه  سی وهفتمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران که به مدت چهار روز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می شود،  افزود: سرطان ها از مهمترین چالش‌های مهم نظام سلامت است، هر هزار نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت کشور به یکی از انواع سرطان ها مبتلا می شوند و طرح غربالگری در راستای شناسایی بیماران، تشخیص به هنگام و درمان ضروریست.

وی اظهار داشت: سرطان ها به دلیل اینکه دیر تشخیص داده می شوند، درمان آنها نیز مشکل می شود، انجمن رادیولوژی که تعامل خوبی با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی دارد، آماده ارائه خدمات رادیولوژی برای غربالگری بیماری‌های مختلف از جمله سرطانها، دیابت، فشارخون بالا و غیره بصورت رایگان در بیمارستان ها است.

صانعی تاکید کرد: ایران در حیطه رادیولوژی جزو کشورهای برتر  و پیشرو است و می تواند خدمات خوبی برای شناسایی  تشخیص بویژه سرطان ارائه دهد.

وی گفت: در دوران کرونا مراکز رادیولوژی در تشخیص کرونا با انجام خدمات سی تی اسکن، با کمترین اشعه خطر خدمات ارزنده ای ارائه دادند  و بصورت ۲۴ ساعته با بیمارستان ها و مراکز درمانی در ارتباط هستند.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم افزود: رادیولوژی رشته ای تعاملی  با سایر رشته های پزشکی است و مستقیما  با تکنولوژی مرتبط بوده و در نظام سلامت کشور نقش آفرین است.

وی افزود: با توجه به اهمیت رادیولوژی در تشخیص بیماری‌ها، بنا داریم رادیولوژی تهاجمی را در بیمارستانها گسترش دهیم.

قناعتی ادامه داد: به عنوان مثال در بیمارستان امام خمینی(ره)، هفت هزار جراحی مغز، بیش از هفت هزار جراحی رحم، بدون باز کردن شکم با کمک رادیولوژی تهاجمی انجام داده ایم و هدف ما ارتقای رادیولوژی و سلامت و افزایش کیفیت زندگی مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بزودی طرح غربالگری سرطان ها بویژه سرطان پستان در محلات فقرنشین تهران بصورت رایگان انجام می دهیم.

امیررضا رادمرد دبیر کنگره رادیولوژی ایران نیز افزود: بعد از گذشت سه سال، کنگره سی و هفتم به صورت حضوری برگزار می‌شود، بر اساس آمارهای رسمی، ۲۷ درصد بروز سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان‌های دستگاه گوارش است.
وی افزود: شایع‌ترین سرطان زنان، سرطان پستان است که دیر تشخیص داده می‌شود از همین رو، لازم است غربالگری در این مورد انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha