۱۹ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور فعال است

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 84827481
۱۹ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور فعال است

ارومیه - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۹ هزار مدرسه غیر دولتی با ۲ میلیون دانش آموز در کشور فعال است.

احمد محمود زاده روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ۲ رویکرد را پیگیری می‌کند که ارائه مجوز تاسیس مدارس به افراد حقیقی که صاحب صلاحیت حرفه‌ای هستند یکی از آنها است.
وی اضافه کرد: تاسیس مدارس وابسته به دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی، خیرین و واقفان نیز در این راستاست چرا که در سند تحول بنیادین به موضوع مردمی سازی حکمرانی آموزش و پرورش اشاره و بر تقویت این رویکرد تاکید شده است.
محمود زاده با بیان اینکه در قالب این مدارس انعقاد تفاهم نامه هایی مختلف با رویکردهای تربیتی و آموزشی نیز پیگیری می‌شود، گفت: دومین رویکرد در قالب توسعه مشارکت‌های مردمی استاندارد سازی و توانمندسازی نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: در این زمینه بسته مدیریت نیروی انسانی تعریف شده که پیگیری و ارتقای جایگاه نیروی انسانی و منزلت و معیشت معلمان این مدارس در قالب طرحی در حال پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره طرح مدرسه شیشه‌ای یادآور شد: این موضوع در قالب بستر الکترونیک اجرا می‌شود و تمام فرایندهای مربوط به صدور مجوز راه اندازی و اعلام شهریه، قراردادهای مربوط به دانش آموزان، معلم، کیفیت بخشی آموزش و پرورش، رتبه بندی مدارس و نظر سنجی اولیا و دانش آموزان از اهداف این طرح است.
محمود زاده با اشاره به موضوع رفع انحصار از درس زبان خارجی در مدارس غیر دولتی تاکید کرد: این موضوع نیز با همکاری و هماهنگی سازمان پژوهش و برنامه ریزی در حال انجام است و مقرر شده در برخی از استان‌ها که اعلام آمادگی کرده‌اند به جای زبان انگلیسی، زبان آلمانی و فرانسوی با توجه به ظرفیت شان در پایه هفتم برنامه ریزی و تدریس شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش روز سه‌شنبه به منظور بررسی وضعیت مدارس غیر دولتی و بازدید از برخی طرح‌های مدرسه سازی به شهرستان خوی سفر کرده بود.

۲ میلیون دانش آموز کشور که ۱۲.۱۳ درصد کل دانش آموزان است در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha