احمد محمود زاده روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، ۲ رویکرد را پیگیری میکند که ارائه مجوز تاسیس مدارس به افراد حقیقی که صاحب صلاحیت حرفهای هستند یکی از آنها است.
وی اضافه کرد: تاسیس مدارس وابسته به دستگاههای دولتی، نهادهای انقلابی، خیرین و واقفان نیز در این راستاست چرا که در سند تحول بنیادین به موضوع مردمی سازی حکمرانی آموزش و پرورش اشاره و بر تقویت این رویکرد تاکید شده است.
محمود زاده با بیان اینکه در قالب این مدارس انعقاد تفاهم نامه هایی مختلف با رویکردهای تربیتی و آموزشی نیز پیگیری میشود، گفت: دومین رویکرد در قالب توسعه مشارکتهای مردمی استاندارد سازی و توانمندسازی نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: در این زمینه بسته مدیریت نیروی انسانی تعریف شده که پیگیری و ارتقای جایگاه نیروی انسانی و منزلت و معیشت معلمان این مدارس در قالب طرحی در حال پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره طرح مدرسه شیشهای یادآور شد: این موضوع در قالب بستر الکترونیک اجرا میشود و تمام فرایندهای مربوط به صدور مجوز راه اندازی و اعلام شهریه، قراردادهای مربوط به دانش آموزان، معلم، کیفیت بخشی آموزش و پرورش، رتبه بندی مدارس و نظر سنجی اولیا و دانش آموزان از اهداف این طرح است.
محمود زاده با اشاره به موضوع رفع انحصار از درس زبان خارجی در مدارس غیر دولتی تاکید کرد: این موضوع نیز با همکاری و هماهنگی سازمان پژوهش و برنامه ریزی در حال انجام است و مقرر شده در برخی از استانها که اعلام آمادگی کردهاند به جای زبان انگلیسی، زبان آلمانی و فرانسوی با توجه به ظرفیت شان در پایه هفتم برنامه ریزی و تدریس شود.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش روز سهشنبه به منظور بررسی وضعیت مدارس غیر دولتی و بازدید از برخی طرحهای مدرسه سازی به شهرستان خوی سفر کرده بود.
۲ میلیون دانش آموز کشور که ۱۲.۱۳ درصد کل دانش آموزان است در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما