۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84829227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند

مشهد- ایرنا- معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: فرصت‌های شغلی کمیته امداد کشور از ۳۰۰ هزار شغل به ۵۰۰ هزار شغل در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، مرتضی فیروزآبادی عصر پنج شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کاشمر اظهارداشت: فرصت‌های شغلی کمیته امداد از ۳۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار شغل و میزان تسهیلات تبصره ۱۶ از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تمامی اختیارات لازم به مدیران کل در استان‌ها تفویض شود تا با این اقدام دست مدیران استان‌ها درخصوص اشتغال به نسبت سال گذشته بازتر باشد.

معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: از ۱۵ فروردین‌ماه امسال تا ۱۵ خردادماه از ۱۰ درصد طرح‌هایی که برای ایجاد اشتغال به آنها تسهیلات پرداخت شده بازدید داشته‌ایم که  بیش از ۴ هزار طرح توسط پنج تیم از تهران و ۸ درصد طرح‌ها توسط تیم‌هایی که مدیران کل در استان‌ها تشکیل داده‌اند، انجام شده است.

وی یادآور شد؛ پس از بررسی‌های به عمل آمده ۹۲.۷ درصد طرح‌هایی که سال گذشته به آنها تسهیلات پرداخت شده، اجرایی شده است.

فیروزآبادی با تاکید براینکه در ارائه تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد کیفیت را ملاک قرار داده‌ است، افزود: ما مسئول اشتغال کشور نیستیم، در ابتدا مسئول توانمندسازی افراد ضعیف جامعه هستیم، کسی که تحت پوشش باشد و کار نکند قطعاً آسیب‌های بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر امکانات باشد آمادگی داریم تا ۵ دهک خارج از پوشش کمیته امداد خدمات دهیم، افزود: اگر این افراد به دهک یک و دو سقوط کنند برگرداندن آنها بسیار کار دشواری است.

معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: با این تورمی که در کشور وجود دارد هر چه بانک‌ها زودتر تسهیلات اشتغال را پرداخت کنند مشکلات کمتری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: هر چند در زمینه مشاوره، ضعف‌هایی داشتیم اما سه روز قبل با ابلاغ سازوکارهای جدید مشکلات رفع و اصلاح شدند، در واقع شرایطی فراهم شده که هرکه مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داشت بتواند در امر مشاوره و خدمات اشتغال همکاری کند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha