مصلی قدس قم قرارگاه شاخص فرهنگی کشور لقب گرفته است

قم-ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم گفت: مصلای قدس قم بخاطر با اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مستمر در طول هفته به عنوان قرارگاه فرهنگی شاخص کشور لقب گرفته است.

حجت الاسلام علی مهدی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم، افزود: در مصلی قدس قم در طول دوران شیوع بیماری کرونا ۲۲۰ هزار دز واکسن کرونا به عموم مردم قم تزریق شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا۴۰ هزار بسته معیشتی به افراد نیازمند از طریق مصلی قدس توزیع شده است.

مهدی زاده گفت: حضور ۷۰۰ طلبه و ۷۰ استاد در قالب کرسی های علمی و اخلاقی، برگزاری همایش و آزمون های علمی، برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی، برپایی محفل عزاداری در ایام سوگواری، برپایی بزرگترین موکب اربعین برای استقبال زائران ایرانی و خارجی، راه اندازی باشگاه های مختلف ورزشی و سایر مباحث بخشی از فعالیت های این قرارگاه فرهنگی است.

وی بیان داشت: قرارگاه مصلای قدس هیچ گونه بودجه مصوب ملی ندارد و تمام تجهیزات و زیرساخت های کنونی آن توسط کمک های مردمی و خیرین تهیه و تجهیز شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم عنوان کرد: مصلای قدس هم اکنون از نظر زیر ساخت های سرمایش و گرمایشی و سیستم صوت و روشنایی با مشکل و کاستی هایی روبه رو است.

حجت‌الاسلام مهدی زاده با بیان اینکه نماز جمعه در ابعاد کمتری در مرتبه اعمال حج و این فریضه الهی قرار دارد، ادامه داد: نماز جمعه تجلی ولایت فقیه، عینیت یافتن دین و سیاست و هدایت سیاسی و دینی جامعه از ویژگی های مهم نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری یک قرارگاه مهم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در ۹۰۰ نقطه از کشور این فریضه الهی اقامه و ائمه جمعه بعنوان فرماندهان این قرارگاه مشغول هدایت فکری و فرهنگی در شرایط جنگ نرم دشمنان هستند.

۵ مرداد سال ۵۸ سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه بعد از استقرار جمهوری به امامت آیت الله طالقانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha