۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84829951
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رنگ قرمز کرونایی به خراسان شمالی بازگشت

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰
کد خبر: 84829951
رنگ قرمز کرونایی به خراسان شمالی بازگشت

بجنورد- ایرنا - استان خراسان شمالی که از اوایل اریبهشت ماه با تغییر رنگ‌بندی بجنورد از وضعیت قرمز خارج شده بود، اکنون پس از حدود سه ماه بار دیگر با تغییر رنگ ۲ شهرستان به وضعیت بسیار پرخطر کرونایی بازگشت.

به گزارش ایرنا، با تداوم روند افزایشی مبتلایان در خراسان شمالی براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان های بجنورد و شیروان از وضعیت زرد به قرمز کرونایی تغییر رنگ داد.

شهرستان فاروج نیز از زرد کرونایی به وضعیت پرخطر و مانه و سملقان و گرمه نیز از وضعیت آبی به نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد.

همچنین اسفراین در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های جاجرم و رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد کرونایی باقی ماندند. 

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

به صدا درآمدن زنگ موج هفتم 

در این میان رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از روند افزایشی و نگران کننده شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: با روند کنونی زنگ خطر موج هفتم بیماری در استان به‌صدا درآمده است.

دکتر سیدجواد پورنقی افزود: متاسفانه این روزها شاهد افزایش موارد مراجعه با علائم کرونایی در استان هستیم که در این صورت شهروندان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و بهداشتی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رنگ قرمز کرونایی به خراسان شمالی بازگشت

وی ادامه داد: چنانچه هرچه سریعتر مردم نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن اقدام نکنند، شیوع موج هفتم همه گیری ناگزیر خواهد بود.

پورنقی گفت: اینک ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در خراسان شمالی بیان کرد: اکنون ۵۸ درصد جامعه هدف در استان دُز سوم،  ۸۸ درصد دز دوم و ۹۶ درصد نیز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

هم اینک ۱۰۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند که این آمار بعد از ۸۰ روز سه رقمی شده است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۲۲ نفر قربانی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha