عزاداری‌های محرم در اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امسال عزاداری‌های ماه محرم در اردبیل با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی پرشورتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ و استقبال از ماه محرم در خلخال با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تغییر در نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی را هدف اصلی برای حفظ سلامتی مردم در اولویت اول برشمرد و افزود: با در نظر گرفتن شرایط موجود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هم عزاداری را به نحو شایسته اجرا می‌کنیم و هم به سلامت و عافیت مردم اهمیت می‌دهیم.

وی تلاش برای ارتقای امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و اظهار کرد: جهاد تبیین و جریان سازی مذهبی ضرورت مهم فرهنگی بوده و فرهنگ سازی برای تقویت باورهای دینی در جامعه با محوریت ائمه جمعه، جماعات و روحانیون و دست‌اندرکاران فرهنگی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: با استفاده از ظرفیت مساجد، هیات‌های مذهبی، مدارس و ادارات به روشنگری و بصیرت‌افزایی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

وی ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) را بهترین فرصت برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی در بین آحاد مختلف جامعه و افزایش سطح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و افزود: برای حضور روحانی در مساجد بزرگ شهری و روستایی استان تلاش شده و علاوه بر استفاده از ظرفیت روحانیون طرح هجرت و روحانیون مستقل استان از روحانیون اعزامی از قم نیز در برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال استفاده خواهد شد.

عزاداری‌های ماه محرم در اردبیل با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اهمیت توجه به اهداف قیام عاشورا و ترویج درس‌های مکتب حسینی در بین مردم تاکید کرد و گفت: همگان بایستی در مسیر اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و الگوگیری از مکتب عاشورا، قدم برداشته و رفتار فردی، خانوادگی و اجتماعی خویش را با سبک زندگی آنان منطبق کنیم.

وی افزود: مراسم سنتی طشت‌گذاری ماه محرم در اردبیل چهارم مرداد در حسینیه اوچدکان ، آئین رسمی طشت‌گذاری اردبیل پنجم مرداد در مسجد جامع اردبیل و در ادامه نیز مساجد اعظم و محلات شش‌گانه از جمله طوی، اوچدکان، سرچشمه، پیرعبدالملک، گازران و عالی قاپو این رسم دیرینه را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و توجه به سلامت و صحت عزاداران اجرا می‌کنند.

عزاداری‌های ماه محرم در اردبیل با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

امام جمعه خلخال نیز در این آئین با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه آئین‌های عزاداری ماه محرم گفت: امسال فرصتی فراهم شده تا ماه محرم را با عظمت و شکوه هر چه تمام و پرشورتر از سال‌های قبل از شروع کرونا برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام کریم اسدی اظهار کرد: انتظار از اداره تبلیغات اسلامی فراهم کردن زمینه حضور روحانی برای مساجد بزرگ و برگزاری آئین‌های عزاداری با حضور روحانی در مساجد شهری و روستایی این شهرستان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز  در این نشست گفت: برای بهره‌مندی مساجد شهری و روستایی از روحانی و برگزاری عزاداری با حضور روحانی با تمام توان تلاش خواهد شد.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی افزود: شهرستان خلخال دارای ۱۲ روحانی مستقر و ۱۹ روحانی طرح هجرت بوده و برای رفع کمبود از روحانیون شهرستان قم نیز برای حضور در مساجد خلخال استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha