عزاداری برای سیدالشهدا(ع) لبیک گفتن به فرمان خداوند است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: عزاداری برای سید الشهدا (ع) لبیک گفتن به فرمان خداوند است و کسی که با امام حسین (ع) بیعت کرده با پروردگار عالم بیعت کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی چهارشنبه شب در مراسم اعلان عزای امام حسین (ع) در مدرسه آهندوست ارومیه افزود: امام حسین (ع) در کربلا حرف جدید نیاورد بلکه فرمان خداوند و سخن رسول خدا را بیان کرد و ‌اینکه حضرت عنوان می‌کند با یزید بیعت نمی‌کنم به دلیل تاسی از دستور پرودگار متعال و نبی مکرم اسلام بود.

وی با بیان اینکه مجلس استقبال از محرم فلسفه های مختلفی دارد اظهار کرد: مراسم استقبال از محرم، استقبال از اهل بیت پیامبر (ص) است و ما با این کار می‌خواهیم بیانات امام حسین (ع) را شعار خود قرار دهیم  لذا باید هر سال یک جمله از سخنان سیدالشهدا را به عنوان شعار خود انتخاب و بر در همه ادارات و سازمان ها اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) که قلبش خزینه وحی الهی است و «خازن الکتاب المستور» یکی از اسامی سیدالشهدا (ع) است یعنی آمده تا دین خدا را احیا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: همه اهل سنت برای امام حسین (ع)  گریه کرده‌اند و هر کس در سنت پیامبر(ص) قائل به تبعیض باشد به سنت عمل نکرده بلکه عامل به بدعت است.

وی افزود: انسان اگر از سیره پیامبر(ص)  جدا شود به بدعت روی می آورد بنابراین می بینیم آنهایی که دست از سیدالشهدا برداشتند امروز به دامن کفر و آمریکا پناهنده شده‌اند و  با دشمن خونی اسلام و قرآن به دنبال عادی سازی روابط هستند.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: خداوند امام حسین (ع) را به عنوان الگوی برای ما تعیین کرده لذا تابع و پیرو سیدالشهدا (ع) به قرآن پشت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تکه تکه شدن جامعه اسلامی نتیجه دوری از امام است و حضرت زهرا (س) در خطبه خود امام را محور وحدت عنوان کردند، گفت: بعد از سیدالشهدا (ع) امت اسلامی تکه تکه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha