فعالیت‌ ۳ شبکه کامستک در ایران /تحریم مانع همکاری‌های علمی است

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، اعمال تحریم علیه ایران را مانع اصلی در همکاری ها با کامستک (کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) دانست و گفت: سه شبکه کامستک شامل شبکه نانو تکنولوژی، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه های مجازی در ایران در حوزه علمی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، وحید حدادی اصل روز شنبه در مراسم تجلیل از مقام علمی برگزیدگان کمیته دایمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری های اسلامی (کامستک) که در وزارت علوم برگزار شد، با تشکر از حمایت های این کمیته از طرح های تحقیقاتی در ایران و جشنواره خوارزمی افزود: فعالیت سه شبکه کامستک در ایران بسیار با اهمیت است، سیاست ایران همکاری جدی با این کمیته دائمی است .

وی یادآور شد: با توجه به اعمال تحریم ها علیه ایران، ما در زمینه همکاری و کمک در مسایل مالی با کامستک با مشکل مواجه هستیم، اگر این مسایل حل شود، بهتر می توانیم با این شبکه همکاری کنیم.

قاءم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: اساتید و دانشجویان بسیاری با کامستک همکاری دارند و در حال حاضر نیز اساتیدی حضور دارند که توانستند جوایز کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی را دریافت کنند، جوایزی که کامستک به دانشمندان و به خصوص دانشمندان ایرانی اهدا می کند، بسیار ارزشمند است و این باعث  گسترش فعالیت دانشمندان و ایجاد انگیزه ای برای آنها است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سالن شهدای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز (شنبه، اول مرداد) میزبان دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی و دکتر اسمعیل قوانلو دو برگزیده ایرانی جایزه ۲۰۲۱ کامستک (Standing Committee for Scientific and Technological Cooperation /COMSTECH) است.

این برگزیدگان ایرانی قرار است امروز در مراسمی با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی و حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، نمایندگان کامستک و شماری از مسوولان حوزه علم و فناوری جوایز خود را دریافت کنند.

جوایز کامستک به صورت دوسالانه در ۹ رشته تخصصی شامل یک عمر تلاش در ارتقای رشته زیست‌شناسی، یک عمر تلاش در ارتقای رشته شیمی، جایزه محقق جوان، جایزه بهترین کتاب علمی، جایزه بهترین پتنت (ثبت اختراع) علمی، جایزه بهترین مقاله علمی در رشته زیست شناسی، جایزه بهترین مقاله در رشته شیمی جایزه بهترین مقاله در ریاضیات و جایزه بهترین مقاله در رشته فیزیک هر دو سال یک بار در حوزه علوم پایه و علم و فناوری برای قدردانی از محققان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اعطا می شود. هر جایزه شامل یک گواهی، مدال افتخار و جایزه نقدی است.

این کمیته جوایز ویژه‌ای به دانشمندان مقیم و شاغل در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اعطا می‌کند که فعالیت های پژوهشی ارزنده‌ای انجام داده باشند. جایزه کامستک یکی از جوایز معتبر علمی برای محققان کشورهای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha