۴۷۵ تن گندم احتکاری از سیلو کبودرآهنگ کشف شد

همدان- ایرنا- سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: ۴۷۵ تن گندم احتکاری از یک سیلو در شهرستان کبودرآهنگ کشف و با دستور قضایی پلمب شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی تعزیرات حکومتی مرضیه یونسی گفت: بر اساس گزارش اداره صمت کبودرآهنگ مبنی بر احتکار بیش از ۴۷۵ تن گندم به ارزش بیش از چهار میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال در یکی از سیلوهای این شهرستان موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این سیلو به دلیل ثبت نکردن میزان گندم در سامانه جامع تجارت و سامانه سیپا ۲ اداره غله و خدمات بازرگانی پلمب شده بود که متهم اقدام به فک پلمب غیر قانونی کرده و پس از تخلیه گندم موجود در آن، گندم ها را به انبار شخص دیگری منتقل کرده بود.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: پس از جری تشریفات قانونی و صدور رای مقتضی با توجه به اینکه هیچ یک از انبارها در سامانه ثبت نشده و اتهام احتکار هر ۲ متهم احراز شده بود متهمان ملزم به عرضه گندم به قیمت مصوب شدند.

یونسی ادامه داد: همچنین متخلفان در مجموع به پرداخت بیش از چهار میلیارد و ۴۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند که جریمه صادره وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد و در زمینه فک پلمب غیر قانونی نیز متهم پرونده برای بررسی پرونده به دادسرا اعزام شد.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات با قاطعیت با واحدهایی که قصد سوء استفاده از موقعیت بازار را دارند برخورد می کند گفت: آماده دریافت گزارش های هم استانی ها از طریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانهwww.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha