تقویت صلح و سازش رویکرد اصلی شورای حل اختلاف کردستان است

سنندج- ایرنا- معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان گفت: تمرکز روی تقویت صلح و سازش، رسالت اصلی و رویکرد این شورا در همه فعالیت ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهادر اسدی روز شنبه در جلسه کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل دادگستری کردستان اظهار داشت: در این راستا، موضوع تشکیل کارگروه های مصالحه در پرونده های قصاص به صورت ویژه در تمام حوزه های قضایی استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شیوه نامه جدید اخذ رضایت در پرونده‌های قتل توسط ریاست قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل تدوین و بر این اساس، کارگروه های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده ها تشکیل شده است.

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان افزود: کردستان؛ استانی با قابلیت های صلح و سازش بسیار فراوان است و نقش بزرگان؛ معتمدان و ریش سفیدان در صلح و سازش اختلافات طایفه‌ای در این استان بر کسی پوشیده نیست.

اسدی یادآور شد: با توجه به تشکیل کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل، یک جلسه دیگر این کارگروه تشکیل شده و نتایج بسیار خوبی را در زمینه سازش پرونده های مهم در استان به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: جلسات این کارگروه به صورت ماهانه در سطح استان برگزار و پرونده های مربوط به قصاص در این کارگروه بررسی و اقدامات لازم برای صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای دم در صورت امکان توسط افراد متخصص در این زمینه پیگیری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha