روند بستری بیماران کرونایی در قزوین صعودی است 

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از رشد صعودی بستری بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: با توجه به این موضوع، وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله دیده بان روز شنبه در ستاد کرونا استان، افزود: کرونا در موج جدید با علائم مشابه قبل شامل تب، سردرد، بدن‌ درد، علائم تنفسی و گاهی علائم گوارشی ظاهر می‌شود.
وی اظهار داشت: افزایش نسبی میزان مبتلایان سرپایی در آمارها نشان از حرکت خزنده کرونا به سمت شیوع بیشتر داشت که از ۱۰ روز پیش علائم رشد مشهود شد و از هفته قبل آمار به صورت تصاعدی افزایش یافت.
دیده بان تصریح کرد : در حال حاضر ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۳ تن از این تعداد طی شبانه روز گذشته به این جمع افزوده شده‌اند.
وی اضافه کرد : خوشبختانه هیچ مورد فوتی در این خصوص گزارش نشده و ۶ بیمار بدحال زیر دستگاه تنفسی در بیمارستان استان هستند و ۱۷ نفر از بیماران ما طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ها ترخیص شدند.
دیده بان خاطر نشان کرد : سرعت انتشار کرونا در این موج بیشتر است به طوری که هر فرد آلوده ۱۸ نفر را می‌تواند مبتلا کند.
این مسوول تاکید کرد : هم اکنون براساس رنگ بندی، شهرستان بویین زهرا در شرایط نارنجی و مابقی شهرستان ها زرد هستند که سهل انگاری و ساده انگاری موجب تشدید آن خواهد شد.  
رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین، واکسیناسیون را از مهم‌ترین راهکارهای کنترل موج هفتم کرونا عنوان کرد و افزود: همه‌ شهروندانی که ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونای آنان گذشته است، باید برای دریافت دوز یادآور به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: بر اساس رنگ بندی شهرها محدودیت‌ها اعمال خواهد شد و تیم‌های سلامت برای تزریق واکسن در ادارات، پاسگاه‌ها و مراکز تجمعی پر جمعیت مستقر هستند. دیده بان از حذف واکسن آسترازنکا از سبد واکسیناسیون در خیزهای جدید خبر داد و گفت : در حال حاضر انواع واکسن ها برای دوز سوم و چهارم در استان موجود است.  
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین با بیان اینکه از تیرماه و شروع خیز هفتم روند واکسیناسیون شده است، گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۹۰۹ نفر در بیمارستان‌های این استان، بستری و ۴۲ هزار و ۵۲۶ نفر نیز از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.
به گفته وی، تاکنون موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان ۱۴۳ هزار و ۷۹۲ نفر و موارد محتمل و مشکوک نیز به ۲۵ هزار و  ۶۶۵ نفر رسیده و ۲ هزار و ۸۹۰ نفر نیز فوت کرده‌اند.
دیده‌بان در خصوص وضعیت واکسیناسیون نیز گفت: بیش از ۳۷.۴۰ درصد جمعیت پنج تا ۱۸ سال استان قزوین نوبت اول و همچنین ۲۹.۲۸ درصد هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
به گفته‌ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ۹۰.۰۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۸۳.۴۷ درصد نیز دو نوبت واکسن و همچنین ۴۵.۴۶ درصد نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha