آیین "جشن ازدواج به رسم طلبگی" در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین "جشن ازدواج به رسم طلبگی" با حضور ۱۱۰ زوج جوان طلبه استان یزد و جمعی از مسئولان و خانواده‌ها شنبه شب در مدرسه علمیه کاظمیه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی ابتدا استاندار یزد به اهمیت ازدواج طلاب جوان اشاره و از تمامی افرادی که در استان در این امر مهم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است تلاش دارند قدردانی کرد.

مهران فاطمی با تبریک روز مباهله به اهمیت برگزاری اینگونه جشن‌ها اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه به یک کار گسترده با همکاری بخش‌های مختلف و همراهی مردم و مسئولان نیاز مبرم است .

همچنین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: یکی از مهمترین مسائل در دین مبین اسلام که مورد تاکید مقام معظم رهبری است موضوع گسترش فرهنگ سنت ازدواج و تحقق آن در جامعه اسلامی است .

سرتیپ حسین زارع کمالی با قدردانی از دست‌اندرکاران این مراسم ارزشمند افزود: برای گسترش فرهنگ ازدواج هرچند تاکنون در استان اقداماتی صورت گرفته ولی باید با همراهی تمامی بخش‌ها ارتقا یابد.

مولودی‌خوانی، اجرای سرود و برگزاری مسابقه از دیگر بخش‌های ازدواج طلاب بود و در پایان خطبه عقد توسط حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام‌جمعه بخش مرکزی یزد قرائت شد.

آیین "جشن ازدواج به رسم طلبگی" در یزد برگزار شد

همچنین مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد گفت: این جشن ازدواج با همکاری بخش‌های مختلف در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج و برگزاری آسان آن به دور از تجملات صورت گرفت.

حجت‌الاسلام مهدی قره‌چاهی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون این تعداد ازدواج در استان بین طلاب جوان صورت گرفته است.

وی با بیان این میزان نسبت به مدت مشابه گذشته ۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد ادامه داد: ترویج فرهنگ ازدواج با همکاری بخش‌های مختلف و همراهی مردم و مسئولان باید در استان افزایش یابد.

همچنین در پایان این مراسم معنوی از طرف استاندار یزد و دیگران هدیه ازدواج به زوج‌های جوان طلبه استان اهدا شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت دارد.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha