۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84831457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۶ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان کردستانی ثبت سفارش شد

سنندج- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان، گفت: تاکنون ۹۶.۵ درصد کتاب های درسی دانش‌آموزان استان ثبت سفارش شده و کردستان در این زمینه رتبه پنجم کشوری دارد.

منوچهر مخدومی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شروع فرآیند تاکنون ۲۲۵ هزار و ۹۹۸ هزار نفر از دانش آموزان استان به صورت فردی و گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کرده‌اند و کردستان در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میانه پایه از تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ آغاز و تا ۳۱ خرداد ادامه داشته است، گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه‌های ورودی شامل پایه اول ابتدایی،هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم نیز از پنجم تیرآغاز و تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ادامه دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان با اشاره به وصول ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۴۳ جلد کتاب‌ درسی دانش آموزان به استان تا ۲۸ تیر، افزود: کار توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان به شهرستانها و مناطق از ۲۰ تیر آغاز شده است.

به گفته وی تاکنون حدود ۶۵ درصد کتاب‌های درسی واصله به استان در بین مناطق توزیع شده است تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بر اساس ثبت سفارش، در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گیرد.

وی  یاداور شد: با توجه به اینکه حدود ۲۵ روز ازآغاز ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان پایه های ورودی می گذرد، اما روند ثبت سفارش به ویژه در پایه های ورودی کند است لذا از دانش آموزان پایه‌های ورودی و اولیای آنان انتظار می رود در مهلت مقرر یعنی تا ۱۱ شهریور نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

مخدومی اضافه کرد: ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از طریق  سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی انجام می شود و دانش آموزان به صورت فردی و یا از طریق مدرسه به صورت گروهی می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان اقدام کنند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha