بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جدید فیروزآبادی شهر ری به بهره برداری رسید

 شهر ری - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پرشکی ایران اعلام کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جدید فیروزآبادی شهر ری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،عبدالرضا پازوکی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری بیمارستان جدید فیروزآبادی که با حضور وزیر بهداشت و مسئولان شهرستان ری همراه بود  با بیان اینکه ۲ بخش بیمارستان به علت شرایط کرونایی و تسریع در خدمت رسانی به بیماران شهرری پیشتر به بهره برداری رسیده،اضافه کرد: در بازدید وزیر بهداشت از این بیمارستان در زمستان سال گذشته، نسبت به تامین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات عمرانی و تجهیز آن تاکید شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: از همان زمان تاکنون ۱۱۷ میلیارد تومان برای تکمیل عملیات عمرانی و ۱۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان فیروزآبادی هزینه شد.

وی افزود: ساختمان قدیم این بیمارستان که با ظرفیت ۲۵۰ تخت فعالیت می کرد، نوسازی و توسعه یافت واکنون این مرکز درمانی با ۵۴۰ بیمارستان خدمت رسانی خواهد کرد.

پازوکی از آغاز عملیات اجرایی دانشکده دندانپزشکی در کنار این بیمارستان در ساختمان قدیم اورژانس آن خبر داد و آن را فرصتی برای ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم اعلام کرد.

در این مراسم که وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی شرکت داشت ،بهرام عین الهی یادآورشد: امروز در تمامی رشته های پزشکی و علوم پایه موفق هستیم و بسیاری از اساتید با ارزش را داریم و مقالات بسیاری تولید می کنیم اگرچه کشور ترکیه هم با وجود تمامی حمایت کشورهای غربی دوشادوش ما حرکت می کند.

وزیر بهداشت اظهارداشت: آنجایی که منتظر بودیم در تامین واکسن، غربی ها به ما کمک کنند و هزینه کلانی برای کوواکس پرداخت کردیم اما در عمل تا شهریور سال ۱۴۰۰ واکسن تامین نشد.

وزیر بهداشت گفت: ۴۸۵ قلم داروی پر مصرف را وارد بیمه کرده ایم، در نتیجه باعث می شود که خدمات بهترین انجام شود و طبیعی است که هر حرکت مثبتی تعداد مخالفت نیز داشته باشد.

وی اظهارداشت: جوانان و اساتید ما به صورت شبانه روزی کار کردند و امروز نرم افزار ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو را تهیه کرده اند و در اختیار داروخانه ها قرار داده اند.

عین اللهی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح دارویار خبر داد.

وزیر بهداشت به بهره برداری از بیمارستان فیروزآبادی شهرری اشاره کرد و آن را مرکز درمانی جامع و بهترین شکل یک بیمارستان در خدمت رسانی به مردم برشمرد.

وی یکی از ویژگی های این بیمارستان را فضای معنوی آن دانست و خاطرنشان کرد: باید به معنویت در کنار آموزش نیز توجه داشت، امروزه در کل دنیا بحث سلامت معنوی به عنوان یک الگو پذیرفته شده است.

عین اللهی ادامه داد: ما معنویت را در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می دانیم و وجود چنین فضای معنوی می تواند در موفقیت دانشجویان و پزشکان ما موثر باشد.

وزیر بهداشت یکی از مشکلات حوزه آموزش درمانی را هویت زدایی و تمایل به کارهای فرهنگی غربی دانست و گفت: ما باید از ارزش های خود استفاده کنیم، امروزه بیش از گذشته نیاز به متخصصان متدین داریم چون پزشک متدین به خاطر منافع مالی فعالیت نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید ما باید متخصص و متدین باشند، اعلام کرد: بیمارستان فیروزآبادی می تواند چنین فضایی را ایجاد کند.

بهرام عین اللهی افزود: در تاریخ قبل و بعد از انقلاب، شهرری از افتخارات بزرگ کشور است و در هر مقطعی مردم مسلمان و مجاهد شهرری خدمات بسیاری انجام دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha