سهم گمرک مهاباد از صادرات محصولات این شهرستان ناچیز است

مهاباد - ایرنا - معاون توسعه و مدیریت منابع گمرکات آذربایجان غربی گفت: سهم گمرک مهاباد از صادرات محصولات تولیدی و فرآوری شده در این شهرستان بسیار ناچیز است.

به گزارش ایرنا، حسین عباس پورکامیاب عصر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات صادرات فعالان اقتصادی شهرستان مهاباد افزود: این شهرستان با وجود واحدهای اقتصادی و محصولات تولیدی کشاورزی سهم کمرنگ در صادرات داشته که باید در رویه بازنگری انجام شود.

وی ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال کمتر از ۱۰۰ تن اظهار نامه صادراتی در گمرک مهاباد ثبت شده که باتوجه به ظرفیت این شهرستان قابل تامل است.

معاون توسعه و مدیریت منابع گمرکات آذربایجان غربی بیان کرد: ناآگاهی فعالان اقتصادی مهاباد از شهر وظایف و ظرفیت های این اداره موجب شده صادرکنندگان از سایر گمرکات و مبادی صادراتی اقدام به ارسال کالا و محصولات خود کنند.

سهم گمرک مهاباد از صادرات محصولات این شهرستان ناچیز است

پورکامیاب تاکید کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی صاحبان بنگاه های اقتصادی در راستای وجود زیرساخت لازم برای دریافت اظهارنامه های صادراتی در گمرک مهاباد می تواند ظرفیت سالانه این شهرستان را تا ۱۰ برابر افزایش داد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه گفت: مشکلات و موانع بر سرراه صادرات محصولات تولیدی شهرستان احصا و نسبت به پیگیری امورات آنها در استان انجام خواهد شد.

قادری با بیان اینکه برخی از اختیارات از حوزه شهرستان خارج است، اضافه کرد: فعالان اقتصادی مهاباد از ظرفیت گمرک این شهرستان برای صادرات محصولات خود استفاده نکرده و در این زمینه نیاز اطلاع رسانی و آگاه سازی از وظایف این گمرک برای تولیدکنندگان کمرنگ عمل کرده است.

در ادامه جلسه فعالان اقصادی مهاباد به ارایه مشکلات و موانع بر سر تولید و صادر شدن محصولات خود پرداختند.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بزرگ ترین واحد صنعتی شمالغرب کشور و همچنین قطب تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha