۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 931
کد خبر: 84832593
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیک هفتم کرونا دست‌کم ۴ هفته دیگر در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: پیک هفتم کرونا دست‌کم تا چهار هفته دیگر در استان ادامه خواهد داشت و اگر همراهی مردم برای رعایت نکات بهداشتی و واکسیناسیون وجود نداشته باشد بزودی با ازدحام بیماران در بیمارستان‌های استان مواجه‌ خواهیم شد.

علی احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون هیچ شهرستانی در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی به رنگ آبی که وضعیت عادی است، نیست و آمار بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان سه رقمی شده است که زنگ خطر جدی برای استان است.

وی افزود: شهرستان‌های شهرکرد، فارسان،اردل و کیار در وضعیت قرمز، (خیلی پرخطر) کرونایی قرار دارند و هرگونه تجمع در این شهرستان‌ها ممنوع است و ویروس کرونا در سطح استان در حال چرخش است.

احمدی ادامه داد: استان درگیر سویه اُمیکرون ۴ و ۵ است و اگر هم استانی‌های هم‌اکنون رعایت نکات بهداشتی را نکنند در آینده‌ای نزدیک با ازدحام بیماران مبتلا به کووید19 در بیمارستان‌های استان مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: سویه‌های جدید ویروس کرونا قابلیت سرایت‌پذیری بیشتری دارند و هر فرد مبتلا به‌ طور متوسط می‌تواند ۱۷ یا ۱۸ نفر را مبتلا کند بنابراین شیب بیماری می‌تواند به‌سرعت صعودی و آسانسوری بالا رود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: واکسیناسیون راحت‌ترین و ارزان‌ترین راهکار مقابله با کرونا است و همه افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آن‌ها گذشته است می‌توانند جهت نوبت دُز یادآور با مراجعه به مراکز جامع خانه سلامت، مراکز بهداشت و پایگاه‌های تزریق واکسن واکسیناسیون اقدام به دریافت واکسن کنند.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا در چهرمحال و بختیاری،شهرستان‌های شهرکرد، فارسان،اردل و کیار در وضعیت قرمز،شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا و لردگان در وضعیت زرد قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha