۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84832657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمایل یک‌سوم آمریکایی‌ها به مقابله مسلحانه با «دولت فاسد» واشنگتن

تهران-ایرنا- براساس نظرسنجی «موسسه سیاست دانشگاه شیکاگو»، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دولت آمریکا «فاسد» است و تقریبا یک‌سوم از آنها می‌گویند ممکن است در آینده نزدیک لازم باشد علیه دولت، اسلحه به دست بگیرند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از روزنامه آمریکایی «هیل»، براساس این نظرسنجی، دوسوم جمهوری‌خواهان و افراد مستقل معتقدند دولت فاسد است و تمام اقداماتش ضدمردمی است. ۵۱ درصد رای دهندگان لیبرال هم همین نظر را دارند.

براساس این گزارش، ۲۸ درصد تمام رای‌دهندگان، از جمله ۳۷ درصد از صاحبان سلاح با این موضوع موافق بودند که ممکن است لازم باشد در آینده نزدیک علیه دولت سلاح به دست بگیرند. ۳۵ درصد رای دهندگان جمهوری خواه یا مستقل همین نظر را داشتند اما در میان دموکرات ها، از هر پنج نفر، یک نفر چنین نظری داشتند.

براساس نظرسنجی موسسه «سیاست دانشگاه شیکاگو»، حدود ۵۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که انتخابات‌ها عادلانه و درست بوده اما فقط ۳۳ درصد جمهوری‌خواهان چنین نظری دارند.

روزنامه آمریکایی هیل در اینباره نوشت: شکاف بین هواداران جناح محافظه‌کار و لیبرال آمریکا گسترش یافته و یک چهارم آمریکایی‌ها می گویند که به خاطر اختلاف نظر سیاسی، دوستانشان را از دست داده‌اند.

براساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها معتقدند طرف مقابلشان در بحث‌ها، قلدرمابانه رفتار می‌کند و می‌خواهد نظرش را به دیگران تحمیل کند و نیمی از آمریکایی‌ها معقتدند طرف مقابلشان تحت تاثیر اطلاعات غلط حرف می‌زند.

این نظرسنجی در تاریخ ۱۹ تا ۲۳ ماه می انجام شده و هزار رای‌دهنده در آن مشارکت کرده‌اند. درصد خطای آن ۳.۵۳ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha