۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84833004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جابجایی مسافر در استان اردبیل ۹ درصد افزایش یافت

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷
کد خبر: 84833004
جابجایی مسافر در استان اردبیل ۹ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در چهار ماه امسال جابجایی مسافر در این استان نسبت به پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا شیرین‌زاده روز دوشنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان خلخال افزود: در چهار ماه سال جاری در مجموع ۵۲۵ هزار مسافر در این استان از طریق ناوگان عمومی جابجا  شدند.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۹۳ هزار و ۲۲۹ مورد سفر انجام شده است، اظهار کرد: در چهار ماه امسال تعداد سفر نسبت به پارسال نیز حدود هفت درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: از این تعداد ۲۵۵ هزار و ۱۳۸ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۴۷ هزار و ۳۲۳ نفر با مینی بوس و ۲۲۲ هزار و ۲۰۴ نفر نیز از طریق ناوگان عمومی سواری در استان جابجا شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در این مدت جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال گذشته  در استان ۲۲ درصد و با وسیله نقلیه مینی بوس ۲ درصد افزایش داشت.

شیرین زاده اضافه کرد: بیشترین میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در استان اردبیل به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد بوده است.

وی با اشاره به علت افزایش سفر ادامه داد: فروکش کردن کرونا، رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عوامل حمل و نقل و مسافران باعث افزایش تعداد سفر بوده است.

او از فعالیت هفت پایانه مسافربری در نقاط مختلف استان خبرداد و گفت: در مجموع هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل شامل ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و  ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۵۷ شرکت مسافربری در استان، افزود: همچنین در مجموع ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در این استان  به مردم و مسافران ارائه خدمات می کنند.

وی با اشاره به  اینکه استان اردبیل پارسال در رضایتمندی مسافران و رسیدگی به شکایات مسافرین رتبه اول را در کشور کسب کرد، گفت: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha