بیانیه گام دوم انقلاب راهنمای جامع حکمرانی کشور است

تهران- ایرنا- معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کامل و راهنمای جامع حکمرانی کشور در ۴۰ ساله دوم انقلاب عظیم الشأن است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین روزبه روز دوشنبه - سوم مردادماه - در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با اشاره به وقفه ۱۰ ساله برگزاری این اجلاس، اظهار داشت: اجلاس دهم را با توجه به تحولات گسترده و عمیق روندهای فرهنگی دنیا و رویکرد فضای راهبردی فرهنگی کشور آغاز کردیم.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه از ۱۰ سال گذشته تاکنون این اجلاس برگزار نشده بود، پیدا نشدن پشتیبان فرهنگی در سطح جهانی ایجاب می‌کرد تا نمایندگان فرهنگی کشورمان گردهم آیند که به طور جدی زمینه حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی فرهنگی صورت گیرد.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی تصریح کرد: امروز، افول اقتدار فرهنگی آمریکا و پیدا نشدن گفتمان‌های جایگزین در حوزه فرهنگ در اتاق‌های فکر و محفل‌های دانشگاهی مطرح نمی‌شود.

روزبه در ادامه همچنین، تشکیل جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی را از دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: توقف مؤلفه‌های فرهنگی اراده ملت‌های منطقه که از آن به عنوان گفتمان مقاومت تعبیر می‌شود در مقابل جریان‌ تحمیل گرای آمریکا در بٌُعد فرهنگی که منجر به بروز و ظهور ابر پدیده‌های جریان ساز فرهنگی می‌شود، ما را بر آن داشت که این اجلاس را برگزار کنیم.

بیانیه گام دوم انقلاب راهنمای جامع حکمرانی کشور است

وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد:‌ برای پاسخ به این رویکردها دبیرخانه اجلاس تشکیل شد و در ابتدای کار خود در حوزه سیاست خارجی و عرصه بین‌المللی، نشست و کارگروه‌های تخصصی تمرکز کرد.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی ادامه داد: در حاشیه اجلاس دهم، نمایشگاهی تحت عنوان «محصولات فرهنگی صادرات محور» ترتیب دادیم تا زمینه معرفی فرصت‌های جدید برای نمایش محصولات فرهنگی در خارج از کشور فراهم شود.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راهی برای رسیدن به رویکردهای این اجلاس خواند و خاطرنشان کرد: دبیرخانه اجلاس دهم با مدیریت دقیق کارشناسان خبره و توانمند تلاش دارد راهبردها و سیاست‌های مربوط به این حوزه را اجرایی کند.

روزبه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان سازی انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کامل و راهنمای جامع حکمرانی کشور در ۴۰ ساله دوم انقلاب عظیم الشأن است.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با روی کار آمدن دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی، تحول گرا و مردمی، شاهد تحولات خوبی در معرفی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در خارج از کشور باشیم.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی در یک نگاه 

به گزارش ایرنا، دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور روز شنبه، اول مردادماه ۱۴۰۱با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی پور و رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، گشایش یافت.

بیانیه گام دوم انقلاب راهنمای جامع حکمرانی کشور است

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تا ششم مردادماه جاری با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران در حال برگزاری است.

اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.

طبق برنامه شماری از مسئولان کشوری، مقامات، وزرا، و شخصیت های مختلف همزمان با ایام برگزاری این اجلاس شروع به سخنرانی کرده و تا پایان روز ششم هم ادامه دارد.

 این اجلاس عصر پنجشنبه ششم مردادماه جاری با برگزاری آیین اختتامیه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کنفرانس خبری محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کار خود پایان می دهد. 

بیانیه گام دوم انقلاب راهنمای جامع حکمرانی کشور است

افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور، زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی و ماموریت قرارگاهی، برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسئولان و رایزنان فرهنگی از جمله برنامه های آتی این اجلاس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha