گانتس: حماس باید برای تضمین امنیت اسراییل تضعیف شود

تهران-ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: برای حفظ امنیت اسراییل باید نسبت به تضعیف حماس و ادامه هماهنگی ها و همکاریهای امنیتی با تشکیلات خودگردان اطمینان حاصل کنیم.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، "بنی گانتس" در مصاحبه با پایگاه خبری صهیونیستی "والا" با اشاره به دیدارش با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: فکر می کنید چرا با ابومازن ملاقات کردم؟ او دوست من نیست و من به دنبال دوستی با او نیستم، آنچه برای من مهم است امنیت "اسرائیل" است، ما باید نسبت به تضعیف حماس و ادامه هماهنگی ها و همکاریهای امنیتی اطمینان حاصل کنیم به همین دلیل با او ملاقات می کنم.

وی  افزود: درحال بررسی مساله اسرا و مفقودین در غزه هستیم، اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.

گانتس افزود: "من فکر می کنم که زندانیان (اسرای) ما، نزد حماس تحت مراقبت های پزشکی هستند، زیرا حماس می خواهد آنها را زنده نگه دارد".

وی ادامه داد: باید مطمئن شویم که معامله مدنظر برای بازگرداندن سربازان اسراییلی در اختیار حماس، کامل انجام می شود، به نظر من این بسیار مهم است و تلاش های ما هم در همین راستاست.

وزیر جنگ رژیم صهیوننیستی درباره بحران اوکراین نیز گفت: ما به روسیه نیاز داریم و آنها هم به ما نیاز دارند، من متقاعد شده‌ام که می‌توانیم راهی برای پیشبرد مسائل و حل اختلاف پیدا کنیم.

وی ادامه داد: جنگ وضعیت سختی است، اتفاقات بد و موقعیت های دشواری در آن رخ می دهد و امیدوارم به زودی به پایان برسد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه جاری میلادی(حدود سه هفته پیش) در شهر رام الله دیدار کرده و طبق اخبار و گزارش ها به نقل از  دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، حسین آل شیخ و بنی گانتس، بر"ادامه هماهنگی های امنیتی" توافق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha