نگرانی شدید تل آویو از افزایش عملیات مقاومت در کرانه باختری/ ناامیدی از توان محمود عباس

تهران- ایرنا- یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به ضعف «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مهار نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن و در عین حال هشدار درباره پیامدهای امنیتی احتمالی فوت او برای این رژیم تاکید کرد که تل آویو نگران افزایش عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری است.

به گزارش ایرنا، «یوآف لیمور» خبرنگار صهیونیست در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی  "اسراییل الیوم" نوشت: به دلیل ضعف قدرت سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین، از ابتدای سالجاری میلادی عملیات فلسطینیان علیه نظامیان اسرائیلی در بسیاری از مناطق کرانه باختری اشغالی به نحو نگران کننده ای افزایش یافته  است.

وی پیش بینی کرد: روند جاری نشان می دهد که به رغم تعیین حسین الشیخ بعنوان جانشین  رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، درست یک روز بعد از مرگ عباس، اوضاع می تواند به نحو نگران کننده ای به وخامت برود.

این کارشناس صهیونیست با بیان "تردید بسیار در موفقیت شیخ در ایفای نقش عباس در صورت مرگ رییس فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین" گفت که "بعید است او موفق شود به راحتی حاکمیت و مرجعیت خود را بر همه جناح های فلسطینی تحمیل کند".

وی با اشاره به "نگرانی" رژیم صهیونیستی از این سناریو، نوشت: تل‌آویو در برهه اخیر تلاشهای خود را برای رفع نگرانی ها در این حوزه افزایش داده است و تل آویو اساس توجه خود را در این باره به حماس کرده است که تلاش کرده عملیات را از مناطق خود خارج کرده و گسترش دهد.

این نویسنده صهیونیست مدعی شد: "حماس اخیراً با هماهنگی حزب الله لبنان، تلاش‌ کرده واحدهای رزمی در اردوگاه‌های پناهجویان در لبنان مستقر کند تا در موقع لزوم بتواند از سمت شمال نیز اسراییل را تهدید کند."

وی افزود: صالح العاروری فرماندهی این فعالیتهای حماس در خارج از کشور را برعهده دارد ، وی مسئول بخش مهمی از واحد جذب نیرو در کرانه باختری و انجام عملیات در این منطقه است.

این نویسنده صهیونیست همچنین به یورش نظامیان رژیم صهیونیستی در سحرگاه روز یکشنبه به شهر نابلس در کرانه باختری که منجر به شهادت دو جوان فلسطینی شد، اشاره کرد که نشان از نگرانی تل آویو از افزایش عملیات مقاومت فلسطین در این منطقه دارد.

او در این زمینه تصریح کرد: ارتش اسراییل به منظور شناسایی و دستگیری فعالان فلسطینی، فعالیت نظامی خود را در کرانه باختری اشغالی تشدید کرده است.

مبارزان فلسطینی در طول ماههای اخیر توانسته اند بارها ضمن عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری رود اردن، با نیروهای رژیم صهیونیستی به شدت درگیر شوند و بر تعداد عملیات نظامی خود علیه صهیونیست ها بیفزایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha