فرماندار درگزین: ساخت بیمارستان مهم‌ترین مطالبه مردم این شهرستان از دولت سیزدهم است

همدان- ایرنا- فرماندار درگزین گفت: فراهم شدن زمینه و تامین اعتبار برای ساخت بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی در این شهرستان مهم‌ترین خواست و مطالبه مردم این دیار از رییس جمهور و دولت مردمی سیزدهم است.

کمیل خواستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری برای ساخت بیمارستان شهرستان درگزین پیش بینی شده است که درخواست ما تامین و جذب اعتبار این طرح از محل ماده ۲۳ است.

وی با اشاره به به اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی دولت به شهرستان درگزین سفر می کند، تصریح کرد: این حضور فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی برای پیگیری و تحقق این مطالبه و خواست به حق مردم درگزین است.

فرماندار درگزین افزود: این شهرستان سال ۱۳۹۸ از بخش به شهرستان ارتقا یافت که از آن زمان تاکنون تنها ۱۵ اداره از مجموع ۴۵ دستگاه دولتی(اداره کل) در درگزین ایجاد و مستقر شده که البته این ادارات نیز با کمبود جدی نیرو و کارشناس برای پیگیری امروز و انجام ماموریت های محوله مواجه هستند.

خواستان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور برای اداره امور استخدامی در زمینه جذب نیرو و توسعه ساختار و تشکیلات اداری، درگزین با ارتقا به شهرستان دچار مشکلاتی شده که می بایست برای توسعه و تکمیل چارت و ساختار اداری این شهرستان اقدام جدی شود.

وی همچنین بر ایجاد سایت اداری در شهرستان درگزین تاکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان درگزین به عنوان حلقه ارتباطی ۲ شهرستان همجوار، مشکل ایمنی و استاندارد جاده های ارتباطی شهرستان نیز از دیگر مسایل قابل پیگیری است که انشالا در سفر رییس جمهوری به استان، موضوع مطرح خواهد شد.

خواستان اضافه کرد: جاده ارتباطی اصله - کاج به عنوان محور شمالی استان همدان ۲۲ کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر آن در حوزه شهرستان درگزین و مابقی در شهرستان فامنین است که این جاده نیازمند ایمن سازی و تعریض و بهسازی است چراکه با وجود بزرگترین کارخانه سیمان منطقه در این مسیر و تردد زیاد کامیون ها، میزان سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن در جاده بالاست.

وی، تامین اعتبار برای تکمیل طرح شهرک صنعتی درگزین با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، از دیگر موارد و طرح های پیشنهادی این شهرستان برای سفر رییس جمهور است چراکه در صورت تامین اعتبار موردنیاز این شهرک تخصصی تا پایان شهریورماه تکمیل و ۵۰ هکتار زمین آن قطعه بندی و تحویل واحدهای صنعتی و تولیدی می شود.

فرماندار درگزین افزود: بزرگترین گلخانه غرب کشور با ۲۳۰ هکتار وسعت نیز دراین شهرستان در حال احداث است که تاکنون حدود 200 هکتار آن احداث و راه اندازی شده است.

به گفته وی، اختصاص اعتبار ملی برای تامین زیر ساخت های خدماتی شامل  آب، برق و گاز نیز زمینه مناسب برای بهره برداری کامل از این مجموعه بزرگ و فعالیت در عرصه تولید کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه را فراهم می کند.

شهرستان درگزین با حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و شاهنجرین، ۲ شهر و ۳۸ روستا است.

به گزارش ایرنا، آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه(فردا) ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

دیدار عمومی با مردم شهرستان های کبودرآهنگ و همدان، بازدید از برخی طرح ها و پروژه ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و در نهایت نشست خبری از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به استان همدان است.

همچنین بر اساس برنامه ریزی ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودرآهنگ، رییس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان های رزن و درگزین حضور یافته و علاوه بر دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسایل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رییس جمهور، بیان می کنند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha