شمار مبتلایان بدحال کرونا در خراسان رضوی ۲ برابر شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش مراجعان سرپایی و بستری مبتلا با کرونا، شمار بیماران بدحال بستری در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان طی ۱۰ روز گذشته حدود ۲ برابر شده است.

دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در بخشهای مراقبت های ویژه خراسان رضوی در روز  ۲۵ تیرماه ۵۸ نفر بوده است که اکنون به ۱۱۲ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ۹۳ نفر از مبتلایان بدحال کرونا در خراسان رضوی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی ۲۳۱ مورد بوده است که در مجموع ۵۳۷ نفر در بیمارستانهای استان بر اثر کرونا بستری هستند و تحت مداوا قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که طی ۲۴ ساعت اخیر سه فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت شده است ادامه داد: طی ۱۰ روز اخیر  ۳۶ فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است که حدود ۸۰ درصد آنها در بیمارستان ها و مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۸۸ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۷۹ دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۷۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۴۲ دُز رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha