فرماندار سبزوار: برخوردهای سلبی در مقابله با کرونا اثرگذاری کمتری دارد

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: مقابله با شرایط کنونی کرونا در این شهرستان نیاز به همکاری همه دستگاههای اجرایی و مردم دارد و در این مسیر برخوردهای سلبی اثرگذاری کمتری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای سبزوار افزود: آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و برای کنترل این بیماری ایجاد فرهنگ‌سازی و اقدامات ایجابی و بهره گیری از تجارب 2 ساله مقابله با کرونا ضروری است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی بایستی با بهره گیری از امکانات، آمادگی لازم را در خصوص همکاری با ستاد کرونا و  مقابله با این ویروس داشته باشند و نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت های لازم را در سطح جامعه ایجاد کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: طی دو سال سخت شیوع ویروس کرونا در مسیر عبور از این وضعیت بحرانی، فرصت های خوبی به وسیله مردم، گروههای جهادی، بسیج و کادر بهداشت و درمان کشور ایجاد شد.

ابراهیمی افزود: دستیابی به  ساخت واکسن، مجاهدت مدافعان سلامت و همیاری مردم در محلول پاشی و ضدعفونی در سطح معابر نمونه ای از فرهنگ و ایثار دوران دفاع مقدس را در فضای جامعه زنده کرد.

وی اظهار داشت: همچنین اجرای طرح موفق شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی در مهار شیوع کرونا داشت که توزیع  کمک های  معیشتی بین آسیب‌ دیدگان ناشی از  کرونا و شناسایی و حمایت از مبتلایان به کرونا با همکاری جامعه بسیج پزشکی و نیروهای بسیجی برخی  از دستاوردهای این طرح بوده است.

فرماندار شهرستان سبزوار  با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام و سالار شهیدان گفت: مراسم‌ها و آیین‌های عزاداری این ایام بایستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق مصوبات ستاد کرونا برگزار شود.

ابراهیمی افزود: با توجه به فصل تابستان هیات های مذهبی می توانند از فضاهای باز برای مراسم عزاداری ایام محرم استفاده کنند و توزیع نذورات غذای نذری را به شکل بسته‌بندی شده در اختیار عزاداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و  کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت اطلاع رسانی می‌ تواند زمینه رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در بین مردم را افزایش دهد.

شهرستان ۲۸۰ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha