سرانه فرهنگی خوزستان با افتتاح چند پروژه در هفته دولت امسال ارتقا می‌یابد

اهواز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هفته دولت امسال چند پروژه فرهنگی در اهواز، هفتکل، مسجدسلیمان و اندیمشک به بهره‌برداری می‌رسد که سرانه فرهنگی استان را ارتقا خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام رضا کلاه کج روز سه‌شنبه در آیین رونمایی ازپوستر هفتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه در محل این اداره کل با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان به همت اهالی سینمای جوان افزود: این جشنواره پس از ۶ سال وقفه، با هدف ارتقای سطح آگاهی ،تجربه و بینش نسل جوان برای رسیدن به سینمای ملی و شکوفایی، پرورش و ارتقای سطح کیفی نسل جوان در حوزه تولیدات سینمایی در استان برگزار می شود.

وی افزود: شناخت و معرفی آسیب های اجتماعی در بستر تولید آثار فاخر در جهت ارایه  راهکارها و معضلات خوزستان در سه بخش مسابقه اصلی ،آسیب‌های اجتماعی و جنبی ازبخش‌های این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت بالای فیلم سازی در خوزستان ادامه داد: برخی از بزرگان سینمای ایران برخاسته ازاین خطه هستند؛خوزستان در کنار اینکه مهد ایثار و شهادت و دینداری و دروازه ورود به تشییع است مهد تربیت هنرمندان بزرگ نیز هست که این افتخاری برای ما است.

وی گفت: هنر نمایش و سینمای خوزستان شناخته شده و فاخراست و ما شاهد افتخار آفرینی و درخشش هنرمندان در حوزه های مختلف سینما هستیم.

حجت الاسلام کلاه کج با بیان اینکه فیلم سازان خوزستان با وجود همه مشکلات سعی کرده‌اند چراغ استان را در حوزه هنر فیلم سازی روشن نگه دارند افزود: ساخت فیلم کوتاه از ساختن فیلم بلند دشوارتر است زیرا در فضا و زمان کوتاه یک هویت مستقل به نمایش گذاشته می‌شود و حاوی پیامی به جامعه و مردم است که نگاه متفاوتی را به نمایش می‌گذارد.

اختصاص یک سالن سینما به انجمن سینمای جوان اهواز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه یک سالن سینما در خانه هنرمندان به انجمن سینمای جوان اهواز اختصاص می‌یابد گفت: این بنا با ۶ هزار مترمربع در بلوار لشکر پشت تالار آفتاب ساخته شده و دارای ۲ سالن سینما است که با رفع نواقص در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ سینما در خوزستان وجود دارد افزود: جزو استان های پر سینما هستیم ولی از لحاظ مخاطب و بیننده آمار قبولی وجود ندارد لذا از دستگاه‌های مختلف دولتی خواستیم که این سالن‌ها را برای کارکنان خود تبدیل به سینما کنند تا اداره کل ارشاد برای تجهیز آنها اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرصت آموزش هنر رایگان بیان کرد:  انجمن سینمای جوانان با بهره گیری از این فرصت می تواند جوانان علاقمند به آموزش سینما را از این بستر به حوزه فرهنگ، هنر و سینما علاقمند کند.

وی با اشاره به حمایت از تعدادی تله فیلم سینمایی در حال ساخت ادامه داد: بعضی از این فیلم ها در بخش خصوصی مانند فیلم رایان و یا فیلم ماهیان سرخ با موضوع شهدای غواص در اهواز در حال فیلم برداری اهستند که همه عوامل فیلم خوزستانی می‌باشند.

حجت الاسلام کلاه کج افزود: برنامه هایی نیز برای تکمیل فیلم سردار هور (شهید علی هاشمی) در حال پیگیری است که این فیلم نیز بتواند به مرحله نمایش برسد.

ضرورت آموزش خبرنگار امداد در حوادث 

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای آموزش خبرنگار امداد برای اخبار اختصاصی حوادث گفت: این خبرنگاران در هنگام وقوع حوادث در کنار عوامل هلال احمر و اورژانس در حوادث می‌توانندحضور پیدا کنند و به عنوان خبرنگار امداد محسوب شوند. حضور خبرنگار امداد در ساعت طلایی حادثه برای استان ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حضور پر رنگ خبرنگاران و عکاسان استان در حادثه متروپل آبادان و برگزاری نمایشگاه عکس و به تصویر کشیدن حوادث مربوط به آن را با وجود خطرات موجود، کاری بسیار ارزشمند و فاخر دانست که قابل تقدیر و ستودنی است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای راه اندازی تالار شهر در کنار مجموعه تالار آفتاب و پلاتوهای موجود افزود: تلاش می‌کنیم شرایطی مهیا شود که با ایجاد تغییراتی بتوان در همان مجموعه با وجود خانه هنرمندان این امر نیز پیگیری شود.

حجت الاسلام کلاه کج با قدردانی از اهالی رسانه گفت: اهالی رسانه برای فرهنگ و هنر خوزستان سنگ تمام گذاشتند و شایسته تقدیر هستند و خوشحالم در استانی زندگی می‌کنم که رسانه‌های آن پویا، فعال و فرهیخته هستند.

در این برنامه از پوستر هفتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه با حضور جمعی از اساتید حوزه سینمای خوزستان و مسوولان و اصحاب رسانه رونمایی رونمایی شد.

هفتمین جشنواره استانی فیلم کوتاه خوزستان از ۱۷ تا ۲۱ مهر در اهواز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha