۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84835128
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی سبزوار ضروری است

سبزوار- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: با وجود کسری ۲۰۰ لیتر در ثانیه ای آب آشامیدنی این شهر در زمان اوج مصرف ماههای گرم سال، حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه برای تامین نیاز شهروندان ضروری است.

حسین ریاضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور جبران بخشی از این کسری، ۲ حلقه چاه جدید در توحیدشهر تجهیز و وارد مدار می شود و در اقدامی اساسی تر برای پاسخگویی به این نیاز در افق ۲ ساله تجهیز هشت حلقه چاه در منطقه غرب سبزوار به میزان ۲۸۰ لیتر بر ثانیه برداشت آب در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: حفر و تجهیز این هشت چاه جدید اعتبار زیادی نیاز دارد که با اجرای آن مشکل کنونی کمبود آب شهر سبزوار در زمان اوج مصرف، که حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است، برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار با اشاره به اینکه یکی از منابع اصلی تامین آب سبزوار منطقه "بَفره" در دشت داورزن است، افزود: برای تقویت این حوزه آبی، اجرای طرحهای آبخیز و آبخوان داری باید مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود.

وی گفت: تمامی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند.

شهر سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مصرفی آن از ۴۰ حلقه چاه در مناطق کلوت، کَسکَن و بَفره تامین می شود و با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha