۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85563494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع بیش از چهار هزار مترمکعب آب در روستاهای سبزوار

سبزوار- ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار اعلام کرد: چهار هزار و ۳۸۸ مترمکعب آب امسال به صورت سیار بین روستاهای این شهرستان توزیع شد.

حسین ریاضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان آب در قالب ۳۴۰ سرویس تانکر سیار در اختیار اهالی ۶۸ روستای بی‌آب و یا کم‌آب شهرستان قرار گرفته است.

وی دیگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش تنش آبی در این شهرستان را وارد مدار کردن چاه‌های ذخیره در روستای «گودآسیا» و مجتمع امام علی(ع)، افزایش ضریب ایمنی تاسیسات و تعمیرات ایستگاه و پمپاژ PM تاسیسات عنوان کرد و افزود: ۲ رشته قنات مربوط به روستاهای «سنگ کلیدر» و «سلیمانیه» نیز لایروبی شد.

وی با تشریح اقدامات در دست اجرای این مدیریت گفت: وارد مدار مصرف کردن چاه هشت کلوت، تجهیز چهار حلقه چاه حفر شده در دشت «بفره»، تسریع در بهره‌برداری از مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در حال ساخت، حفر چاه در مجتمع رسالت و مجتمع امام علی (ع) و نیز روستاهای «سنگ‌کلیدر، دروک، دامرود و کراب»، بهسازی چاه روستای «فیلشور» و اصلاح ۳۰ کیلومتر شبکه آب شهری و روستایی از جمله طرح‌های دیگری است که امسال اجرا می‌شود.

ریاضی، میزان تولید آب در این شهرستان را در چهار ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۶۳۴ مترمکعب عنوان کرد و گفت: آب آشامیدنی شهر سبزوار از طریق ۴۰ حلقه چاه تامین می شود که با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمام جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند و همچنین بیش از ۴۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر اجرا شده است که بیش از ۹۸ درصد کار فاضلاب این شهر نهایی شده است.

گستره شهر سبزوار سه هزار و ۷۵۴ هکتار است که حدود ۸۰۰ هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha