۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84835306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور فعال ایران در کارگاه علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی در پاکستان

تهران- ایرنا- کارگاه آموزشی بین المللی کمیته دائمی علوم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) با مشارکت شبکه اسلامی پارک‌های علم و فن آوری جمهوری اسلامی ایران به مدت دو روز با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف از جمله هیاتی از متخصصان ایرانی در پایتخت پاکستان گشایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نشست افتتاحیه این کارگاه آموزشی با عنوان مالکیت معنوی، روز چهارشنبه در شهر اسلام‌آباد با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان به عنوان مهمان ویژه این مراسم و به میزبانی دکتر «محمد اقبال چودری» رئیس پاکستانی کمیته علوم و فن آوری سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.  

در این رویداد سفیران برخی از کشورهای اسلامی به همراه شرکت کنندگانی از ایران، ازبکستان و مالزی شرکت کردند. بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از جمله ۲۳۰ شرکت کننده مجازی از ۱۱ کشور، نیز در مراسم گشایش دوره آموزشی مالکیت معنوی حضور یافتند.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با ابراز خرسندی از نقش فعالانه متخصصان و موسسات دانش بنیان ایرانی در تعامل با اعضای کامستک در راستای ترویج علم و فن آوری در جهان اسلام، گفت: جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های کمیته دائمی علم و فن آوری سازمان همکاری اسلامی برای توسعه اعضای آن حمایت می‌کند.  

حسینی افزود: هدف کامستک کمک به ارتقای روابط دوجانبه و چندجانبه کشورهای اسلامی در توسعه علم و فن آوری و ظرفیت‌سازی علمی است که تا امروز گام‌های مهمی در این خصوص برداشته شده و البته راه طولانی نیز در پیش است.  

وی اظهار داشت: جهان اسلام سرشار از استعدادها و سرمایه‌های انسانی است که برای توسعه بلاد اسلامی باید از آن بهره ببریم. ایران در همین راستا ضمن حمایت همیشگی از فعالیت‌های کامستک میزبان شبکه‌های این کمیته علمی در حوزه‌های مالکیت معنوی و دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام است.  

سفیر ایران در پاکستان گفت: حقوق مالکیت معنوی حق بهره مندی از اندیشه و خلاقیت را حفظ و حراست می‌کند و آن را به ارزش اقتصادی تبدیل می‌کند و همچنین حفظ مالکیت و حقوق برای توسعه تجارت منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد.  

در ادامه برنامه رئیس پاکستانی کمیته دائمی علم و فن آوری سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر جایگاه ایران برای پیشبرد فعالیت‌های این کمیته، گفت: مفتخر به میزبانی از هیات متخصصان پارک‌های علم و فن آوری از ایران هستیم و حمایت‌های این کشور از فعالیت‌های علمی جهان اسلام دلگرم کننده است.  

«اقبال چودری» افزود: دوره آموزشی پیشرفته مالکیت معنوی به مدت ۲ روز با مشارکت کامستک و شبکه ‌اسلامی پارک علم و فن آوری مستقر در ایران برگزار می‌شود.  

وی اظهار داشت: نوآوری در فناوری بسیار سریع در حال حرکت است و یک سیستم مالکیت معنوی معتبر محرک قدرتمندی برای چنین نوآوری است. حمایت از حقوق مالکیت معنوی بر تصمیمات سرمایه گذاری چه در بخش صنعتی و چه در تحقیق و توسعه تأثیر می‌گذارد.  

رئیس کامستک روز گذشته طی مصاحبه با ایرنا در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت همکاری جامعه علمی ایران با آن کشور، اعلام کرد: هیات ایرانی حاضر در دوره آموزشی مالیت معنوی متشکل از متخصصان ارشد شرکت‌های دانش بنیان این کشور مدیران پارک‌های فن آوری متعلق به کشورهای مختلف از جمله پاکستان را آموزش خواهند داد.  

وی افزود: هیات ایرانی قرار است در طول اقامت در پاکستان گروهی ۷۰ نفری از مدیران پارک‌های فن آوری را آموزش دهند نیز کمیته علوم سازمان همکاری اسلامی با هدف توسعه مهارت‌های حرفه‌ای، مالی، حقوقی و مدیریت سرمایه مصمم به همکاری با ایران و انتقال این دانش به سایر کشورهای عضو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha