پروژه‌های نیمه‌تمام هلال احمر مشمول اعتبارات سفرهای استانی دولت شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: تنها دوره‌ای که در سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها برای جمعیت هلال احمر نیز اعتباراتی مصوب می‌شود، دولت سیزدهم است لذا باید پروژه‌های نیمه‌تمام هلال احمر در استان‌ها احصا و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها پیگیری شود.

به گزارش ایرنا مهدی ولی‌پور روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: مرحله دوم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر را در حالی آغاز می‌کنیم که علاوه بر حوادث و سوانح شناخته شده با تغییرات آب و هوایی، بستر مخاطرات و بروز حوادثی مثل سیل در فصولی مانند تابستان فراهم شده است.

وی گفت: علاوه بر این شاهد تغییرات اقتصادی، اجتماعی و بروز اپیدمی‌ها و بیماری‌های مختلف نیز هستیم.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیر دنیا محسوب می‌شود اظهار داشت: کشور به دلیل موقعیت استراتژیک همیشه مورد توجه دولت‌های استعمارگر و آبستن حوادث مختلف بوده اما با جانفشانی ایثارگران، جانبازان و شهدا و همت مردم شاهد امنیت مثال‌زدنی هستیم.

وی تصریح کرد: مجموعه جمعیت هلال احمر علاوه بر وظایف محموله، براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان مدیریت بحران کشور منعقد شده، وظایف و تکالیف خطیری را برعهده گرفته که وجه مشترک آن با سازمان‌های نظامی و انتظامی، دفاع از جان و سلامت مردم است.

ولی‌پور گفت: در این راه باید مجموعه هلال‌ احمر همیشه از آمادگی لازم برخوردار باشد و امدادگران، مدیران، داوطلبان و جوانان علاوه بر وظایف انسان‌دوستانه، وظیفه حاکمیتی خطیری نیز برعهده دارند.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله جمعیت هلال‌ احمر در حال تدوین است افزود: براساس این برنامه در حوزه اقتصادی از جمله تامین تجهیزات مورد نیاز، ارائه آموزش‌های تخصصی، تجهیز شعب و پایگاه‌های هلال احمر برنامه‌ریزی لازم انجام و تکلیف همه بخش‌ها مشخص می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: با توجه به گستردگی و پهناور بودن خراسان جنوبی و هم مرزی آن با کشور افغانستان در کنار محرومیت‌ها باید تجهیز و تامین تجهیزات در قالب برنامه پنج ساله دیده شود.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمینی امداد و نجات پایگاه‌های کشور گفت: در این طرح خراسان جنوبی با توجه به موقعیت خاص آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

ولی‌پور با بیان اینکه برنامه‌های طرح آمایش در حال تدوین است ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته از دغدغه‌هایی که در زمینه پاسخ به سوانح و حوادث داشتیم، کاسته شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مدیرعامل جدید باید اهتمام ویژه‌ای به انجام وظایف و ماموریت‌ها داشته باشد.

در این آیین که معاون استاندار خراسان جنوبی نیز حضور داشت، محمدعلی کاووسی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی معرفی و از محمدرضا رضایی مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha