۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84835496
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

روسیه تنها در یک حمله ۱۰۰ موشک آمریکایی هیمارس را منهدم کرده است

تهران – ایرنا – وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای روسی در جریان حمله ۲۴ ژوئیه (۲ مرداد) بیش از یکصد موشک هیمارس ساخت آمریکا را در منطقه دنیپروپتروفسک اوکراین منهدم کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، روسیه پیشتر نیز خبر داده بود که چند سامانه هیمارس تامین شده از سوی غرب برای اوکراین را از بین برده است.

آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تسلیحات سنگین از جمله توپخانه راکتی هوویتزر و هیمارس به اوکراین ارسال می‌کنند که سامانه‌های هیمارس دقیق‌تر است و برد بیشتری در مقایسه با مدل‌های روسی خود دارد.  

در حالی که غرب برای کمک، سلاح‌هایی را به اوکراین ارسال کرده، کی‌یف معتقد است که فقط بخشی از تسلیحات لازم را دریافت کرده است و برای دریافت سلاح‌های سنگین‌تر تلاش بسیار می‌کند.  

در این میان، پنتاگون اعلام کرد «لوید آستین» و «الکسی رزنیکف» وزیران دفاع آمریکا و اوکراین در تماس تلفنی جدید خود در مورد کمک های نظامی به کی یف از جمله تحویل راکت اندازهای چند گانه هیمارس بحث و تبادل نظر کردند.

چندی پیش اوکراین اعلام کرد که کنگره آمریکا نسبت به تحویل ۳۰ قبضه مهمات و سامانه هیمارس به کی یف متعهد شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اسفند ۱۴۰۰ در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری های دونباس، فرمان عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد.

پوتین تاکید داشت که مسکو برنامه ای برای اشغال قلمروهای اوکراینی ندارد و هدف صرف آن از این حمله، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین است.

غرب نیز در واکنش به تصمیم روسیه، شروع به اعمال تحریم علیه مسکو کرد و تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار در اختیار کی یف گذاشت.

۱۳ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha