واگذاری اسناد ۹۸ هکتار از اراضی شهرک امام خمینی(ره) بم در دستور کار قرار گیرد

کرمان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: واگذاری و نقل و انتقال اسناد اراضی ۹۸ هکتار از شهرک امام خمینی(ره) که پروانه ساخت و پایان کار دارند و جزو حریم میراث و گسل نباشد در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا علی حاجی زاده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه مربوط به تعیین و تکلیف شهرک امام خمینی بم به خبرنگار ایرنا گفت: انتقال اسناد اراضی دارای مستحدثات این شهرک در دستور کار قرار می‌گیرد و میزان بدهی شهرداری به راه و شهرسازی به حساب آتی شهرداری گذاشته خواهد شد تا مشکل مردم مرتفع شود.

وی عنوان‌کرد: ۲۰۰ هکتار باقی مانده از ۳۰۰ هکتار شهرک امام نیز پس از انتقال سند توسط منابع طبیعی به راه وشهرسازی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان اضافه کرد: سال ۷۰ اداره منابع طبیعی بم ۳۰۰ هکتار از اراضی حاشیه این شهر را تحت عنوان کمیسیون ماده ۳۲ به شهرداری جهت احداث شهرک مسکونی واگذار می‌کند.

حاجی زاده بیان کرد: از سال ۷۰ تا ۷۲ این اراضی وارد محدوده شهر می شوند و با توجه به اینکه متصدی محدوده شهر مسکن و شهرسازی وقت بوده صورتجلسه ای با حضور مدیرکل زمین شهری و فرماندار و شهردار وقت منعقد می شود مبنی بر اینکه بر روی ۲۰۰ هکتار از این اراضی شهرداری طرحی را آماده و پیاده کندو آماده سازی آن را انجام دهد،سپس واگذاری انجام شود.

به گفته وی آماده سازی شامل تفکیک قطعات، جدول گذاری و آسفالت معابر بوده است.

شهرداری بم به تعهداتش عمل نکرده است

حاجی‌زاده ادامه‌داد: مقرر شده بود تا ۷۵ درصد اراضی را شهرداری با قیمت دولتی بردارد و ۲۵ درصد مابقی در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

وی تاکیدکرد: شهرداری بم آماده سازی را انجام نمی‌دهد و به تعهداتش به مسکن و شهرسازی هم عمل نمی‌کند و تمام ۳۰۰ هکتار را به مردم واگذار می‌کند .

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان اظهارداشت: شهرداری وقت بم در شهرک امام خمینی ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه در مساحت ۳۰۰ هکتار به مردم واگذار می‌کند 

وی می‌گوید: شهرک امام حاشیه‌نشینی نیست و موضوع انتقال اسناد بین اداره راه شهرسازی و شهرداری است که شهرداری به تعهداتش عمل نکرده است.

باید با حاشیه نشینی برخورد کرد

حاجی زاده درباره حاشیه‌نشینی در بم نیز می گوید: حاشیه نشینی که در تمام دنیا وجود دارد معلول هستند و علت نیستند زیرا جلوی علت را در سر منشا خود نمی‌توانیم بگیریم درنتیجه جلوی معلول را می گیریم.

وی گفت: شهر بم قبل از زلزله معضل حاشیه نشینی نداشت و اکنون که این اتفاق افتاده است غالب این افراد از سایر شهرها مهاجرت کرده‌اند و ساکن قدیمی شهر بم نیستند.

 حاجی زاده تاکیدکرد: شهرداری در حریم شهرها وظیفه دارد از هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه‌ای که فارغ از مالکیت رخ دهد با کمک پلیس ساختمانی که در اختیار دارد ممانعت کند.

وی افزود: باید اراضی که به صورت تصرفی در محدوده و حریم شهر قرار دارند و در حد حصار یا آلونک بدون سکونت هستند توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ بحث تخریب آن ها در دستور کار قرار گیرد.

حاجی زاده می‌گوید ۲۱۰ فقره دادخواست اراضی تصرفی در محله قشمی(حاشیه شهر بم) تنظیم شده اما در دادگستری به دلیل یکسری مشکلات ثبت نشده است همچنین هشت فقره شکایت کیفری داریم که رای قطعی گرفته و آماده اجرا است .

به گفته وی اگر می خواهیم حاشیه نشینی را رفع و ساماندهی کنیم باید حتما برخورد کنیم هرچند تبعاتی هم خواهد داشت.

حاجی زاده بیان‌کرد: معارضاتی در محله قشمی بم در زون میراث (بحث میراث و حریم گسل) وجود دارد که مطالعات گسل توسط مرکز تحقیقات ساختمان مسکن انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha